خبرنگاران نپوشاندن بینی انتقال کرونا را افزایش می دهد

به گزارش هدا بلاگ، تهران- خبرنگاران- بعضی از افراد وقتی ماسک می زنند، بینی شان را نمی پوشانند در حالی که با این کار احتمال ابتلا به کرونا افزایش می یابد.

خبرنگاران نپوشاندن بینی انتقال کرونا را افزایش می دهد

فرهاد مصدق فوق تخصص ریه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: مهمترین هدف از ماسک زدن جلوگیری از انتشار قطراتی است که همراه با تنفس خارج می گردد. باید همه افراد از ماسک درست استفاده نمایند تا انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر به حداقل برسد.

وی توضیح داد: تنفس با ترشحات تنفسی از راستا دهان، بینی، سطوح آلوده، تماس با دست آلوده و غیره می تواند مشخص نماینده احتمال ابتلا به کرونا باشد.

به گفته این پزشک، ویروس کرونا بر اساس پروتئین های سطحی، آنتی ژن و ژنتیک متفاوت است و این موضوع شدت ابتلا به بیماری را متفاوت می نماید.

وی اضافه نمود: هرگونه استرس فیزیکی، جسمی و روحی در شدت بیماری کرونا تاثیرگذار است و این استرس می تواند شامل ورزش های سنگین، فعالیت بدنی سنگین، استرس غذایی، داروهای مضر و غیره باشد.

مصدق توضیح داد: مجموعه این عوامل و تاثیر روی یکدیگر باعث نتیجه گیری نهایی بدن و سیستم ایمنی فرد در شدت ابتلا به کرونا می گردد.

با وجود اعلام کشف واکسن کرونا توسط یک شرکت دارویی و نزدیک به دستیابی چند شرکت دیگر اما هنوز این واکسن به فراوری انبوه نرسیده است و همچنان برای شکستن پاندمی ویروس کرونا باید فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و شستن دست ها را در اولویت قرار داد.

بنابر اعلام روز دوم آذر ماه سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با فوت 475 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 44 هزار و 802 نفر رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا هستند.

در همین شبانه روز 13 هزار و 53 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و دو هزار و 160 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 از ابتدای تشخیص تا امروز در کشور به 854 هزار و 361 نفر رسید.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1998

به "خبرنگاران نپوشاندن بینی انتقال کرونا را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نپوشاندن بینی انتقال کرونا را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید