8 راهکار ساده و روزمره برای بهبود سلامتی

به گزارش هدا بلاگ، در این مطلب شما را با 8 عادت روزمره صحیح که تاثیر مثبتی روی سلامتی جسم و روح دارند، آشنا می کنیم.

8 راهکار ساده و روزمره برای بهبود سلامتی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، بسکمک از مردم تصور می کنند که برای سالم بودن باید هزینه های زیادی کنند اما در بیشتر موارد عادت های درست و کار های ساده روزمره تاثیر زیادی در سلامتی، بهبود خلق و خوی و شادابی دارند. عادت های درست یا نادرست روزمره در طولانی مدت تاثیر زیادی روی بدن می گذارند.

مسواک زدن روزانه

نتایج پژوهشی به چاپ رسیده نشان می دهد که مسواک زدن دندان ها و استفاده از نخ دندان به صورت روزانه خطر بروز سکته مغزی را کاهش می دهد.

از دیگر اثرات مثبت مسواک زدن روزانه، کاهش بیماری های لثه است که می توانند به بیماری های قلبی، افتادن دندان و عفونت منجر شوند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در مرد ها امکان ابتلا به ناتوانی جنسی را بالا می برد. این مشکل در خانم ها نیز باعث به دنیا آوردن نوزاد نارس و کم وزن می شود.

برنامه ریزی روز بعد، از شب قبل

اگر روز شلوغی در پیش دارید بهتر است آن را از شب قبل برنامه ریزی کنید. این کار باعث صرفه جویی در وقت و داشتن حس بهتر می شود. در واقع نوشتن برنامه روزانه از شب قبل باعث کاهش استرس روز کاری می شود و در نتیجه لازم نیست از وعده های غذایی خود به خصوص صبحانه بزنید و با تنش، روز کاری خود را به پایان برسانید.

ورزش روزانه

کافیست که روزانه بین 20 تا 30 دقیقه ورزش کنید تا تاثیر آن را روی سلامتی روح و جسم خود مشاهده کنید. ورزش کردن با افزایش آندورفین در جریان خون باعث کاهش استرس های روزانه شده و شما را خوش خلق می کند. امروزه با توجه به شرایط همه گیری کرونا سعی کنید ورزش مختصر و مفید را در منزل انجام دهید و از این موضوع مهم به دلیل شرایط موجود غافل نشوید.

علاوه براین ورزش کردن با افزایش جریان خون و کاهش استرس به ارتقای سلامت قلب کمک می کند. در واقع تحرک بدنی منظم یکی از عوامل کاهش خطر زوال عقل مربوط به سالمندی است. این کار باعث تقویت حافظه شده، وزن را کنترل و قدرت عضلانی را افزایش می دهد. یکی دیگر از خواص غیرقابل انکار ورزش، مقابله با اعتیاد به مواد مخدر است، چرا که باعث افزایش تولید دوپامین یا همان هورمون خوش خلقی شده و میل به مواد مخدر را کاهش می دهد.

تنظیم زمان خواب در طول شبانه روز

خواب بهترین درمان و احیاکننده طبیعی است. خواب باعث بهبود حافظه، افزایش تمرکز و ارتقا قدرت ذهن و خلاقیت می شود. به عقیده محققان افرادی که هر شب بین پنج تا هفت ساعت می خوابند، بیشتر از افرادی که خواب شبانه شان کمتر از 5 یا بیش از 8 ساعت است عمر می کنند. اگر می خواهید سالم زندگی کنید، خوب و به اندازه کافی بخوابید.

مصرف دو سهم غذایی سبزیجات در روز

گاهی مصرف کربوهیدرات ها و مواد نشاسته ای، جایی برای مصرف سبزیجات باقی نمی گذارد. اما همیشه یادتان باشد که این مواد غذایی حاوی میزان زیادی مواد مغذی هستند که برای سلامتی بدن لازم و ضروری است. سبزیجات حاوی فیبرها، اسید فولیک، ویتامین های A، E و C، پتاسیم و منیزیم هستند.

فیبر ها به هضم بهتر غذا و کاهش کلسترول خون و همچنین بهبود سلامت قلب کمک می کنند. اسید فولیک برای تولید گلبول های قرمز و رشد ستون فقرات در دوران جنینی لازم و ضروری است. همچنین انواع ویتامین ها و مواد معدنی دیگر نیز برای سالم زیستن ضروری هستند.

داشتن یک تقویم

تقویم یکی از آن ابزار های ساده، مفید و قابل حمل است که کمک زیادی به تنظیم برنامه های زندگی می کند.

یک تقویم بزرگ تهیه و تمام وقت های پزشکی، جلسه های خود، تعداد جلسات ورزشی و برنامه های اختصاصی خود را در آن یادداشت کنید. این کار سردرگمی های روزانه را کاهش داده و برای آرامش روحی کمک کننده است.

شکرگزار بودن

شکرگزاری از کار های مهمی است که باعث ایجاد احساس آرامش و نشاط می شود. این کار باعث مثبت اندیشی و ارتقای روحیه افراد می شود.

شستشوی مرتب دست ها

شستن منظم دست ها، کاری ساده و در عین حال موثر برای پیشگیری از رشد و انتقال میکروب ها است.با توجه به همه گیری ویروس کرونا موضوع شستشوی دست ها بسیار حائز اهمیت است. حتما قبل از رفتن به سراغ مواد غذایی، بعد از دستشویی و بعد از انجام کار های منزل حتما دست های خود را بشویید.

واقعیت این است که میکروب ها، باکتری و ویروس ها در یک چشم به هم زدن از یک سطح آلوده به دست ها منتقل شده و آن ها را نیز آلوده کنند. عفونت های گوارشی، آنفلوانزا، هپاتیت A و امروز ویروس کرونا از جمله بیماری هایی هستند که از طریق دست دادن با فرد آلوده منتقل می شوند؛ بنابراین شستن مرتب دست ها تاثیر زیادی در حفظ و ارتقای سلامتی دارد.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2103

به "8 راهکار ساده و روزمره برای بهبود سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 راهکار ساده و روزمره برای بهبود سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید