200 هکتار از اراضی استان قزوین در آتش سوخت

به گزارش هدا بلاگ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری 200 هکتار از اراضی و مراتع استان در آتش سوخته است.

200 هکتار از اراضی استان قزوین در آتش سوخت

به گزارش از ، اسدالهی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: از ابتدای سال جاری 200 هکتار از اراضی و مراتع استان در 13 فقره آتش سوزی، از بین رفت.

به گفته اسدالهی، این آتش سوزی ها به علت بی دقتی کشاورزان اتفاق می افتد، چون بسیاری از کشاورزان و بهره برداران برای حفاظت از باغ ها و اراضی خود دقت لازم را ندارند.

او اضافه نمود: بیشتر این آتش سوزی ها در چند روز گذشته در شهرستان بویین زهرا رخ داده است و حضور پررنگ جوامع محلی را در خاموش کردن این آتش سوزی ها شاهد بوده ایم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه نمود: سال جاری موضوع اطفای حریق به لحاظ بارش و انباشت علوفه در مراتع حتی در مستثنیات با موضوع جوامع محلی انجام می گردد و با بخشداران هماهنگی اجرا شده و به دهیاران نیز ابلاغ انجام شده است.

اسدالهی گفت: 10 تا 12 گروه اطفای حریق محلی در استان تشکیل شده و آموزش به روستاییان، کشاورزان، بهره برداران و چوپانان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: برای پیشگیری از گسترش آتش سوزی در مراتع استان، دیده بان در مناطق پیش بینی شده است تا گزارش اولیه حریق را داشته باشیم و سایر دستگاه ها هم برای یاری قول مساعد داده اند.

ک

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 815

به "200 هکتار از اراضی استان قزوین در آتش سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 هکتار از اراضی استان قزوین در آتش سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید