چای سیاه به کاهش وزن یاری می نماید؟

به گزارش هدا بلاگ، مصرف چای سیاه، سه بار در روز می تواند در مقایسه با افرادی که انواع دیگر نوشیدنی ها را مصرف می نمایند، به طرزی چشمگیر اضافه وزن شما را کاهش دهد.

چای سیاه به کاهش وزن یاری می نماید؟

به گزارش، تقریباً مانند هر نوشیدنی و خوراکی سالمی، چای نیز دارای فواید سلامت زیادی است، به لطف آنتی اکسیدان های متعدد معروف به پلی فنول که به جلوگیری از اکسیداسیون یاری می نمایند و شما را از بیماری در امان می دارند می توان گفت: چای سیاه بسیار مفید است.

چای سیاه علاوه بر آنتی اکسیدان ها به بدن ما در متابولیسم و هضم غذا یاری می نمایند، که هر دو فرایند های مهمی در بدن ما هستند. این واقعیت نیز وجود دارد که می تواند به شما در برطرف استرس یاری کند.

وقتی صحبت از کاهش وزن به واسطه چای می گردد، بسیاری از افراد به یاد چای سبز خواهند افتاد، اکنون بعضی معتقدند که ممکن است چای سیاه نیز به کاهش وزن یاری کند. اما چگونه؟ دلیل این امر را می توان به مطالعه ای بست داد که در سال 2014 منتشر شد.

10 خوراکی برای کاهش وزن همراه با تقویت سیستم ایمنی

مطالعه ای که مصرف چای، به طور خاص چای سیاه را مورد آنالیز قرار داده و نشان داد که مصرف چای سیاه، سه بار در روز به مدت سه ماه می تواند در مقایسه با افرادی که انواع دیگر نوشیدنی ها را می نوشند، به شما یاری کند مقادیر اضافی وزن خود را کاهش دهید.

مطالعه دیگری که چند سال بعد در سال 2017 انجام شد، نشان داد که چای سیاه ممکن است نوعی کاهش وزن در موش ها را ایجاد کند. این مطالعه توسط گروهی از محققان که از UCLA انجام شد. التبه بسط دادن این مطالعه به انسان ها کمی پیچیده تر است. بر اساس این مطالعه، ما انسان ها باید روزی شش فنجان چای سیاه بنوشیم تا نتیجه ای مشابه بگیریم.

به همین ترتیب، محققان نتیجه گرفتند که نوشیدن چای سیاه نباید به منظور تمرکز فقط روی کاهش وزن انجام گردد. درعوض، باید به عنوان بخشی از یک الگوی غذایی سالم در نظر گرفته گردد. در نهایت می توان نتیجه گرفت که شاید چای سیاه مقادیری تاثیر روی کاهش وزن داشته باشد، اما نباید به عنوان عامل اصلی کاهش وزن مورد توجه واقع گردد.

منبع: انتخاب

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1003

به "چای سیاه به کاهش وزن یاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چای سیاه به کاهش وزن یاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید