پارک های اهواز ؛ جاذبه متفاوت شهر

به گزارش هدا بلاگ، در شهر زیبای اهواز جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی وجود دارند، اما آن چه امروزه نظر گردشگران را در اهواز به خود جلب می کند، پارک های اهواز (Ahwaz Parks) است. پارک های اهواز هر کدام با ویژگی های متنوع و متفاوت مکان بسیار خوبی برای گذراندن اوقاتی در آرامش، دور شدن از هیاهوی داخل شهر و حتی سپری کردن یک روز تعطیلی هستند.

پارک های اهواز ؛ جاذبه متفاوت شهر

معمولا گردشگرانی که به اهواز سفر می کنند، بازدید از پارک های اهواز را بسیار بسیار لذت بخش می دانند و استقبال خوبی از آن ها می کنند.

این بار برای چند روزی استراحت و تفریح بلیط هواپیما اهواز را بخرید و حتما سری به پارک های اهواز بزنید و از زیبایی محیط شان لذت ببرید.

پارک جزیره

یکی از زیباترین پارک های اهواز، پارک جزیره است که قدمتش به دوره قاجاریان برمی شود. پارک سرسبز و پر از درخت جزیره جزو جاذبه های زیبای اهواز به حساب می آید و اهالی اهواز همه روزه برای تفریح به این پارک مراجعه می کنند. کودک و بزرگ همه می توانند در پارک جزیره اهواز تفریح کنند و از لحظاتشان لذت ببرند. پارک جزیره به دلیل واقع شدن در اطراف رودخانه کارون، یک مکان تقریحی عالی و پر نشاط بوده و همچنین برای بچه ها و بزرگ وسایل تفریحی متنوع و پیست دوچرخه سواری فراهم کرده است. شب ها نشستن روی نمیکت و کنار رودخانه کارون بسیار باصفا و آرامش بخش است. از ویژگی های شاخص و زیبای پارک جزیره اهواز نورپردازی مناسب است که شما تا ساعات دیر وقت شب می توانید در پارک جزیره حضور داشته باشید.

پارک کیانپارس

پارک ساحلی کیانپارس اهواز، از زیباترین جاذبه های شهر اهواز بوده و در امتداد رودخانه کارون همچون نواری کشیده است. در پارک کیانپارس گردشگران و اهالی شهر می توانند به تفریحاتی چون قایق سواری، ماهیگیری، دوچرخه سواری و ورزش هایی از قبیل والیبال بپردازند. همچنین، از دیگر تفریحات جذاب پارک ساحلی کیانپارس سوار شدن به کشتی های تفریحی و گشت زدن در رودخانه کارون است. این پارک در محله کیانپارس اهواز واقع شده و به طور شبانه روزی به روی عموم باز است.

پارک چوبی

یکی دیگر از پارک های زیبای اهواز برای تفریح و استراحت، پارک چوبی است. پارک چوبی نیز در کنار ساحل رودخانه کارون واقع شده و سازه های جذاب و زیبای چوبی دارد. در این پارک امکانات متنوع نظیر سرسره های بزرگ و وسایل بازی وجود دارند. همچنین، پارک چووبی دارای یک پارکینگ بزرگ است و مراجعه کنندگان به پارک چوبی اهواز از بابت جابه جایی با وسایل نقلیه شخصی هیچ مسئله ای نخواهند داشت.

پارک سنگی

پارک سنگی اهواز روی یکی از تپه های کوه های بختکمک واقع شده و منظره بسیار زیبایی از شهر اهواز را ارائه می دهد. دسترسی به پارک سنگی اهواز بسیار راحت است و معمولا مردم از شهرستان های اطراف نیز برای تفریح به این پارک مراجعه می کنند. پارک سنگی اهواز، یکی از بزرگ ترین پارک های طبیعی استان خوزستان است و میان مردم محلی و گردشگران نیز محبوبیت خاصی دارد. از بیشتر نقاط شهر اهواز پارک سنگی قابل مشاهده است.

در پارک سنگی امکانات و خدمات رفاهی متنوع از قبیل رستوران های گوناگون با انواع غذاهای مدرن و محلی، هتل های چند ستاره، رستوران های فست فود، مراکز خرید، محل استراحت و آلاچیق های مدرن و شیک، نور پردازی بسیار جذاب، فضای سبز، استخر بزرگ در دل پارک و وجود نگهبان جهت امنیت گردشگران و مسافران فراهم گشته اند. تمامی خدمات ذکر شده در بهترین شکل ممکن به گردشگران ارائه داده می شوند. پیشنهاد می کنیم در سفر به اهواز حتما از پارک سنگی بازدید کنید.

پارک بانوان اهواز

پارک بانوان اهواز، یک پارک اختصاصی برای بانوان است و امکاناتی چون نیمکت، وسایل ورزشی و آلاچیق در آن برای بانوان فراهم گشته تا بتوانند با خیال راحت به تفریح و ورزش در این پارک بپردازند. پارک بانوان اهواز در بلوار گلستان و مابین صدا و سیما و شهرداری منطقه چهار واقع شده و مساحتش بالغ بر چهار هکتار است که 12 هزار متر مربع آن را فضای سبز، 2496 متر مربع را سالن سرپوشیده و 5820 متر مربع را ساختمان های جانبی تشکیل داده اند.

پارک لاله

یکی دیگر از پارک های ساحلی اهواز، پارک لاله است که در منطقه کیانپارس شهر اهواز واقع شده و توسط پل طبیعت به سوی دیگر رودخانه کارون دسترسی دارد. در پارک لاله برای بچه ها و بزرگان وسیله های ورزشی و تفریحی در نظر گرفته شده اند. پارک لاله نیز مکانی باصفا و پر از آرامش برای گذراندن یک روز عالی است.

در ادامه اگر علاقه دارید درباره رود کارون اطلاعات بیشتری کسب کنید به شما پیشنهاد می کنیم که مطلب همه چیز درباره رود کارون را مطالعه کنید.

پارک آبی

پارک آبی اهواز، یکی از فوق العاده ترین مکان های تفریحی برای خوش گذراندن در روزهای گرم است. در پارک آبی اهواز امکانات متنوع همچون سرسره های کوچک و بزرگ و انواع تفریحات آبی در نظر گرفته شده اند تا مراجعه کنندگان بتوانند یک روز پرهیجان و خاطره انگیز تجربه کنند. شعار پارک آبی اهواز هیجان و لذت را در پارک آبی هواز تجربه کنید است.

پارک علم و فناوری

پارک علم و فناوری اهواز، یک پارک علمی سازمانی است که متخصصان حرفه ای آن را اداره می کنند و هدفشان افزایش ثروت در جامعه با کمک ارتقاء و تشویق فرهنگ نوآوری و افزایش رقابت میان موسسات و شرکت هایی است که در محیط پارک با متکی بر علم و دانششان فعالیت می کنند. پارک علم و فناوری اهواز قصد دارد یک حلقه قدرتمند بین صنعت و تقویت پژوهش های کاربردی مبتنی بر بازار و دانشگاه ها ایجاد کند، برای تحقق و توسعه صنایع منطقه به یک پایگاه تبدیل شود، به عنوان قطب عرضه کننده پژوهش های کاربردی به جایگاه مناسبی دست یابد، در واحدهای فناوری فضای مناسب جهت جهت انجام تحقیقات و ظهور فناوری ایجاد نماید و در زمینه کار آفرینی و تجاری سازی نتایج نحقیقات بستر مناسبی تهیه کند.

پارک زیتون

یکی از پارک های اصلی اهواز در محله زیتون کارمندی، پارک زیتون است. مردم برای گردش و تفریح به پارک زیتون مراجعه می کنند و از فضای سبز و لوازم تفریحی و سرگرمی آن لذت می برند.

پارک کوهساران

پارک کوهساران، به بام اهواز معروف است و از پارک های باستانی شهر محسوب می شود که در شرق اهواز واقع شده است. بخشی از شهر اهواز از بالای این پارک زیبا نمایان است و تماشای محله ها، خیابان های، خانه ها و عابران از بام اهواز بسیار لذت بخش است. جالب است بدانید پارک کوهساران اهواز به روی تپه های باستانی واقع شده و مخازن آب معروف به منبع آب روی این تپه ها قرار دارند. پارک کوهساران از لحاظ موقعیت در گروه آثار زمین شناسی قرار گرفته و بازگوکننده دوره تاریخی است. همچنین، از شرایط زمین شناسی نیز متأثر می شود.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2566

به "پارک های اهواز ؛ جاذبه متفاوت شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک های اهواز ؛ جاذبه متفاوت شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید