شرایط در رامسر فراتر از قرمز، 833 بیمار کرونایی در مازندران بستری هستند

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران/مازندران با وجود آنکه مسئولان ستاد استانی مقابله با کرونا معتقد هستند میزان مرگ و میر در مازندران در موج دوم شیوع ویروس کرونا حدود 2 درصد کاهش یافت اما شرایط بسیاری از شهرستان ها این استان قرمز است و این شرایط در برخی شهرستان ها همانند رامسر از قرمز نیز فراتر رفته است.

شرایط در رامسر فراتر از قرمز، 833 بیمار کرونایی در مازندران بستری هستند

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه ستاد فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا در این دانشگاه با بیان اینکه در زمان اپیدمی بیماری مرگ های مشکوک نیز کرونا محسوب شد، از کاهش 2 درصدی تعداد مرگ و میر در موج دوم کرونا خبر داد و گفت: براساس تحقیقات اجرا شده حدود 50 درصد افرادی که به ICU می فرایند فوت می کنند که باید اقداماتی صورت گیرد تا افراد به این مرحله نرسند.

وی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در بیمارستان ها تاکید و با اشاره به تامین دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستان ها، روسای بیمارستان ها را موظف به کنترل شرایط تولید و مصرف اکسیژن در این مراکز کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در سطح جامعه، اضافه کرد: می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی ابتلا به بیماری را در حد زیادی کاهش داد.

بستری 624 بیمار مشکوک به ویروس کرونا در مازندران

موسوی خواستار فاصله گذاری اجتماعی و رعایت الزامات بهداشتی در مراسم عزاداری محرم و صفر شد و بر تشدید نظارت بازرسین دانشگاه علوم پزشکی مازندران از طریق واحدهای استانی و شهرستانی تاکید کرد و گفت: اگر هوشیار نباشیم و نکات بهداشتی را در مراسم عزاداری رعایت نشود فاجعه آفرین خواهد بود.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 100 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در همین مدت 130 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل فرایند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

موسوی گفت: هم اکنون 624 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 176 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های ویژه بستری هستند.

وی اضافه کرد: فاصله گذاری اجتماعی و ضوابط بهداشتی در مراسم عزاداری محرم و صفر رعایت شود. اگر این مسائل رعایت نشود فاجعه آفرین خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شرح داد: هموطنان عزیز از مسافرت به مازندران در روزهای اخیر خودداری کنند. افرادی هم که به دلیل بومی بودن در این ایام قصد سفر به استان دارند توجه کنند که با حضور در تجمعات خانوادگی و فامیلی خطر انتشار و ابتلا به بیماری را تشدید می کنند.

آخرین آمار کرونا در بابل

همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر 209 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در 24 ساعت گذشته 23 بیمار جدید بستری و 34 بیمار هم ترخیص شدند، 48 بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

رامسر در شرایط فراقرمز/ سفر به رامسر اکیدا ممنوع

رئیس شبکه بهداشت رامسر با تائید شرایط قرمز شهرستان اظهار کرد: اعلام شرایط های هشدار، قرمز و فراتر از آن به تعداد بستری شدگان و مبتلایان روزانه بیماری کرونا در هر شهرستان بستگی دارد که برحسب میانگین و معیارهای وزارت بهداشت تعیین شده و چنانچه آمار روزانه از تعداد مشخصی فراتر رود شرایط قرمز اعلام می شود.

حمیدرضا مبشری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شرایط دیروز و امروز رامسر حتی از شرایط قرمز نیز فراتر رفته است اما این بدان معنا نیست که ظرفیت پذیرش بیمارستان به اتمام رسیده باشد، ضمن اینکه این امکان نیز وجود دارد که در روزهای آینده شرایط بهتر شود.

مبشری با بیان اینکه بیش از 50 روز متوالی است که شرایط استان مازندران در شرایط قرمز قرار گرفته تاکید کرد: بسیاری از شهرهای استان چنین شرایطی را تجربه می کنند و میانگین کلی آمار مبتلایان و فوت شدگان بیمارستان ها سبب شده تا شرایط قرمز در مازندران پایدار شود.

وی خطاب به مسافرانی که قصد عزیمت به مازندران را دارند هشدار داد: با توجه به استمرار شرایط قرمز در استان و نیز شرایط فراتر از هشدار شهرستان های غربی استان به خصوص رامسر، اکیدا از مسافرت به استان های شمالی و بخصوص شهرستان های استان مازندران اجتناب کنند.

به گزارش خبرنگاران هم اکنون 833 بیمار مبتلا به کووید 19 یا مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1421

به "شرایط در رامسر فراتر از قرمز، 833 بیمار کرونایی در مازندران بستری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط در رامسر فراتر از قرمز، 833 بیمار کرونایی در مازندران بستری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید