معرفی فرودگاه بین المللی ادینبورگ اسکاتلند

به گزارش هدا بلاگ، فرودگاه ادینبورگ اسکاتلند | Edinburgh Airport

شهر تاریخی ادینبورگ از قرن پنزدهم میلادی به عنوان پایتخت اسکاتلند شناخته شده و محل استقرار دولت، مجلس و دادگاه عالی اسکاتلند در این شهر واقع شده است. کاخ شهر به نام هولیرود هاوس (Holyroodhouse) محل اقامت رسمی پادشاه اسکاتلند می باشد. شهر ادینبورگ مدت ها به عنوان مرکز آموزش در زمینه های پزشکی، حقوق، ادبیات، فلسفه، علوم و مهندسی بوده است. شهر ادینبورگ پس از لندن به عنوان دومین مرکز بزرگ مالی در سراسر جزیره انگلستان شناخته شده و از سوی دیگر جاذبه های تاریخی ادینبورگ باعث شده تا دومین شهر محبوب توریستی در سراسر پادشاهی بریتانیا باشد. تعداد گردشگران این شهر در سال 2016 به میزان 1.75 میلیون نفر بوده است. در ادامه معرفی فرودگاه های جهان قصد داریم فرودگاه ادینبورگ اسکاتلند و امکانات و خدمات آن را معرفی نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

معرفی فرودگاه بین المللی ادینبورگ اسکاتلند

فرودگاه بین المللی ادینبورگ اسکاتلند

فرودگاه ادینبورگ اسکاتلند که به فرودگاه بین المللی ادینبورگ نیز مشهور می باشد با کد یاتا EDI و کد ایکائو EGPH در منطقه اینگلستون (Ingliston) شهر ادینبورگ اسکاتلند و در جزیره بریتانیا واقع شده است. فرودگاه بین المللی ادینبورگ در فاصله 9.3 کیلومتری در غرب مرکز شهر واقع شده و تنها از بزرگراه های M8 و M9 قابل دسترسی می باشد. فرودگاه ادینبورگ اسکاتلند شلوغ ترین فرودگاه بین المللی در سال 2018 در این کشور بوده که بیش از 14.3 میلیون مسافر به وسیله آن جا به جا شده اند. تعداد مسافران این فرودگاه نسبت به سال 2017 میزان 6.5 درصد رشد کرده است. همچنین این فرودگاه ششمین فرودگاه شلوغ در سراسر جزیره بریتانیا از نظر میزان مسافران بوده است. این فرودگاه متعلق به شرکت شرکای جهانی زیرساخت (Global Infrastructure Partners) بوده که همه سهام آن را در اختیار دارند و همچنین مدیریت فرودگاه گاتویک نیز بر عهده آن ها می باشد. فرودگاه بین المللی ادینبورگ دارای یک باند فرود و یک ترمینال بوده و در حدود 2500 کارمند را در خود جای داده است.

خدمات و امکانات فرودگاه ادینبورگ اسکاتلند

اینترنت وای فای: اینترنت وای فای رایگان در فرودگاه ادینبورگ اسکاتلند برای مدت 2 ساعت قابل دسترسی خواهد بود و شما می توانید به شبکه Edinburgh Airport متصل شوید. اگر شما یک تلفن هوشمند و یا وسیله اتصال به اینترنت ندارید می توانید از یکی از ترمینال های اینترنتی سرف باکس (Surfbox) و امکانات آن در سراسر فرودگاه بین المللی ادینبورگ استفاده نمایید. این ترمینال های اینترنتی را می توانید در قسمت عمومی، در بخش مسافران و همچنین در بخش پروازهای ورودی مشاهده نمایید. علاوه بر سرف باکس میزهای وای فای ویرجین نیز در سراسر فرودگاه قابل دسترسی می باشند. برای پرداخت های خود از این پایانه ها و یا دسترسی بیشتر به اینترنت وای فای می توانید به وسیله کارت های اعتباری و یا به صورت نقدی پرداخت خود را انجام دهید. هر دو نوع پول یورو و استرلینگ پذیرفته خواهد شد.

خط عبور سریع (Fast Track): به عنوان یک سرویس برتر خدمات و امکانات عبور سریع در فرودگاه ادینبورگ اسکاتلند ارائه می شود. شما می توانید با پرداخت هزینه 4.49 پوند بلیط یک خط عبور سریع را خریداری کرده تا مطمئن باشید زمان زیادی را معطل نخواهید شد.

صرافی و خدمات پولی: اگر شما نیاز به پول نقد داشته باشید امکانات دریافت از دستگاه های خودپرداز و ATM در سراسر فرودگاه بین المللی ادینبورگ اسکاتلند وجود داشته و انواع خدمات نقدی را ارائه می نماید. البته لازم است توجه کنید که برخی از بانک ها و خودپردازها ممکن است هزینه کارمزد دریافت نقدی را از حساب شما کسر کنند. علاوه بر این صرافی ها و خدمات تبدیل ارز بین المللی (ICE) نیز در چندین بخش از فرودگاه وجود دارند. از جمله در بخش های دریافت کارت پرواز، قسمت عمومی فرودگاه، بخش پروازهای ورودی و خروجی، در کنار فروشگاه های فری شاپ و در نزدیکی گیت 5 می توانید این صرافی ها را مشاهده نمایید.

کانتر اطلاعات: کانتر اطلاعات و همچنین کانتر اطلاعات گردشگری شهر ادینبورگ در قسمت پروازهای ورودی فرودگاه بین المللی این شهر قرار گرفته است.

فروشگاه فری شاپ و خرید: در فرودگاه بین المللی ادینبورگ خدمات و امکانات فروشگاه های فری شاپ وجود داشته و علاوه بر این شما گزینه های بسیاری از مغازه ها برای خرید خود خواهید داشت.

رستوران ها و کافه ها: گزینه های غذایی بسیاری با پیشنهادات، خدمات و امکانات مختلف در سراسر فرودگاه بین المللی ادینبورگ اسکاتلند وجود دارد. کاستا کافه (Costa Coffee) در بخش پروازهای ورودی و استارباکس (Starbucks) در قسمت عمومی فرودگاه خدمات خود را به صورت 24 ساعته ارائه می کنند. رستوران ام اس سیمپلی (M&S Simply) در بخش عمومی قرار گرفته و از ساعت 5 صبح تا 11 شب امکانات رستوران را در اختیار مسافران قرار می دهد.

امکانات و خدمات بچه ها: امکانات تعویض پوشک نوزادان در بخش پروازهای ورودی و در پشت کافه کاستا، در طبقه اول و نزدیک WHSmith و در قسمت مسافران پرواز و در کنار گیت 11 قرار گرفته اند. همچنین امکانات بازی بچه ها در چند نقطه از فرودگاه بین المللی ادینبورگ وجود دارد. این فضاها در سالن مسافران و پروازهای خروجی، در بخش مسافران پروازی و در نزدیک گیت 2 و همچنین در بخش مسافران و در جنوب شرقی ترمینال فرودگاه در نزدیکی گیت شماره 15 قرار گرفته اند.

روش های حمل و نقل در فرودگاه بین المللی ادینبورگ

اتوبوس: چندین شرکت به صورت روزانه خدمات حمل و نقل و امکانات دسترسی بین شهر ادینبورگ و فرودگاه را فراهم می کنند. این اتوبوس ها به مقاصدی از قبیل ایستگاه های راه آهن و مقاصد مختلفی در شهر ادینبورگ و همچنین سایر مقاصد دورتر سفر می کنند. اتوبوس های ارتباطی فرودگاه تقریبا هر 10 دقیقه حرکت کرده و در حدود 30 دقیقه زمان نیاز دارد تا از ایستگاه مرکزی اتوبوسرانی و ایستگاه مرکزی قطار به فرودگاه برسند. برای دریافت اطلاعات کامل از ساعت حمل و نقل اتوبوس ها و خدمات این شرکت ها می توانید به سایت فرودگاه ادینبورگ اسکاتلند مراجعه نمایید.

تراموا: تراموای ادینبورگ یکی از گزینه های آسان و مقرون به صرفه است که می توانید به وسیله آن خدمات حمل و نقل به مرکز شهر را دریافت کنید. این ترامواها در سول راستا نیز در چند نقطه توقف خواهند داشت. ترامواها هر 7 دقیقه حرکت کرده و 30 دقیقه زمان برده تا به مرکز شهر برسند. قیمت بلیط این ترامواها برای بزرگسالان در راستا یک طرفه 5.5 پوند و برای بلیط رفت و برگشت 8.5 پوند خواهد بود. بلیط خدمات حمل و نقل تراموا در ایستگاه های آن قابل خرید بوده و برای اطلاع از راستاها و زمانبندی آن می توانید به سایت تراموای فرودگاه ادینبورگ اسکاتلند مراجعه نمایید.

تاکسی: خدمات و امکانات حمل و نقل با تاکسی تنها برای تاکسی های سیاه و سفید مجاز می باشند که در طبقه همکف و در پارکینگ کاملا در مقابل ایستگاه اصلی مسافران قرار گرفته اند. تمامی تاکسی های فرودگاه بین المللی ادینبورگ دارای تاکسی متر بوده و نیازی به توافق قیمتی یا رزرو نمی باشد. از فرودگاه تا مرکز شهر با خدمات تاکسی در حدود 25 دقیقه زمان می برد.

اجاره اتومبیل: خدمات و امکانات اجاره اتومبیل یک مرکز تعیین شده در پشت محل پارک خودروها بوده که مستقیما به ترمینال مسافران متصل شده است. آژانس هایی که خدمات اجاره اتومبیل را ارائه می کنند شامل آلامو (Alamo)، آویس (Avis)، باجت (Budget)، اینترپرایز (Enterprise)، یوروپکار (Europcar) و سیکست (Sixt) می باشد.

منبع: www.sleepinginairports.net

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: الی گشت
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 483

به "معرفی فرودگاه بین المللی ادینبورگ اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی ادینبورگ اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید