لایحه اصلاح قوانین مبارزه با موادمخدر در راه دولت ، در حذف مجازات اعدام افراط شده است

به گزارش هدا بلاگ، عمرانی گفت: در قوانین فعلی و مجازاتی که برای مجرمان موادمخدر معین می گردد، نسبت به قوانین قبلی تفریط شده است.

لایحه اصلاح قوانین مبارزه با موادمخدر در راه دولت ، در حذف مجازات اعدام افراط شده است

سعید عمرانی معاون قضایی دادستانی کل کشور در تبادل نظر با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد: در یک برهه ای از زمان یک ماده الحاقی به قانون اضافه شد که مجازات های مرتبط با موادمخدر را تا حد زیادی تعدیل کرد.

وی توضیح داد: درباره مشخص قوانین مرتبط با جرائم حوزه موادمخدر نه افراط خوب است و نه تفریط و نظر منطقی این است که مشخص کنندگان و مجریان قانون، باید در این موضوع و مشخص مجازات میانه رو باشند.

معاون قضایی دادستانی کل کشور بعلاوه یادآور شد: در قوانین فعلی و مجازاتی که برای مجرمان موادمخدر مشخص می گردد، نسبت به قوانین قبلی تفریط شده است.

مخالفت کلی با حذف مجازات اعدام قاچاقچیان موادمخدر!

عمرانی اعلام کرد: همکاران من در بخش های مختلف قوه قضائیه لایحه ای پیشنهادی را با موضوع اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر تهیه نموده اند که به زودی و پس از امضای ریاست قوه قضائیه تقدیم دولت خواهد شد.

وی تاکید نمود: در لایحه پیشنهادی موضوع تعدیل قانون مجازات اعدام را هم مطرح نموده ایم و در صورت موافقت از هر گونه افراط و تفریط در این خصوص جلوگیری خواهد شد.

معاون قضایی دادستانی کل کشور گفت: در حالت کلی با حذف مجازات اعدام قاچاقچیان موادمخدر مخالفم و معتقدم بسیاری از مجرمان این حوزه خود جرثومه ای هستند که باید به اشد مجازات با آن ها برخورد گردد.

عمرانی توضیح داد: دست قانون و مجریان قانون باید آنقدر باز باشد که با عوامل اصلی جرائم موادمخدر و سرنموده های اصلی آن متناسب با جرائم آن ها برخوردهای قانونی صورت بگیرد.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3088

به "لایحه اصلاح قوانین مبارزه با موادمخدر در راه دولت ، در حذف مجازات اعدام افراط شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه اصلاح قوانین مبارزه با موادمخدر در راه دولت ، در حذف مجازات اعدام افراط شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید