فارس من، حمایت از شرکت های دانش بنیان برای عبور از تحریم

به گزارش هدا بلاگ، رئیس مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: شرکت های دانش بنیان حدود 10 سال است که راه اندازی شده اند و برای ورود به عرصه بین المللی و فروش محصولات علاوه بر تجربه و سابقه باید در حوزه هایی مانند توانمندی شرکت ها، زیرساخت ها و قوانین و مقررات آموزشی ورود نمایند و قابلیت های بالایی بدست آورند.

فارس من، حمایت از شرکت های دانش بنیان برای عبور از تحریم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری، بعضی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواهان حمایت از شرکت های دانش بنیان برای گذر از تحریم شده اند.

این کاربران نوشته اند که امروز پیشرفت و امید تنها در دستان جوانان و نخبگان کشور است، امیدی که خاتمهی بر ضعف مالی و پیغامی روشن برای خداحافظی همیشگی با تحریم های ظالمانه علیه مردم و نظام مقدس و همواره سربلند جمهوری اسلامی است و این خاتمه تنها با گسترش وسیع شرکت های دانش بنیان در سراسر ایران اسلامی است، دولت باید بیشترین سرمایه گذاری را در این حوزه انجام دهد و به صورت کامل حمایت کند و نخبگان و دانشجویان برتر دانشگاه های کشور را به عضویت این مراکز درآورد و این مراکز را باید به اهدافی تعیین سوق داد و اولین گام را در راستا خودکفایی کشور تا بی احتیاجی از واردات تکنولوژی پیش ببرد و در گام دوم با ارتقای کیفیت محصولات بومی سازی پا به عرصه رقابت و صادرات محصول ایرانی اقدام گردد تا شاهد تحولی بزرگ در تمام حوزه ها خواهیم بود.

شرکت های دانش بنیان در حال بلوغ هستند

در پیگیری ها مهدی قلعه نویی رئیس مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانش بنیان ها حدود 10 سال است که راه اندازی شده اند و این شرکت های جوان در حال رسیدن به بلوغ هستند. شرکت یا موضوعی زمانی می تواند وارد حوزه بین الملل گردد که به بلوغ کامل، توانمندی و قابلیت رقابت در عرصه بین المللی رسیده باشد.

وی اضافه کرد:دانش بنیان ها برای ورود به عرصه بین المللی و فروش محصولات خود علاوه بر تجربه و سابقه باید در حوزه هایی مانند توانمندی شرکت ها، زیرساخت ها و قوانین و مقررات آموزشی ورود نمایند و قابلیت های بالایی بدست آورند.

رئیس مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری معاونت علمی و فناوری به شیوع کرونا در کشور اشاره نمود و گفت: با شیوع ویروس کرونا و تحریم هایی که داشتیم بعضی از شرکت های دانش بنیان به دلیل دارا بودن زیرساخت و پتانسیل ها عکس العمل سریع و خوبی انجام دادند و با طراحی، ساخت و فراوری محصولات مورد احتیاج کشور به توانمندی های ارزشمندی دست یافتیم همچنین برای صادرات محصولات باید طبق قوانین و مقررات، وزارت بهداشت و وزارت صنعت هماهنگی های لازم را داشته باشند تا بتوانیم مازاد محصولات را صادر کنیم.

برطرف مسائل دانش بنیان ها به وسیله ساختارها و قوانین

وی اضافه کرد: زمانی که شرکتی قصد ورود به حوزه بین المللی را دارد باید از لحاظ کیفیت و قیمت توانایی لازم را داشته باشد. با توجه به قوانین و مقررات و شرایط تحریمی و کمبودهایی که در داخل کشور وجود دارد باید به وسیله قوانین و ساختار مسائل داخلی شرکت های دانش بنیان را مرتفع کنیم و وارد عرصه بین المللی شویم.

قلعه نویی گفت: برای حضور در عرصه بین المللی باید قوانین و مقررات بین المللی را بشناسیم و بتوانیم بازار هدف را به درستی انتخاب کنیم و در واقع با احتیاجسنجی کشورها و تبلیغات و رعایت استاندارهای بین المللی بتوانیم وارد بازار خارجی شویم.

یاری تجار و کارگزاران ایرانی خارج از کشور به دانش بنیان ها

رئیس مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری معاونت علمی و فناوری اضافه کرد: حدود 30-20 کارگزار در خارج از کشور داریم که جزو تجار بسیار خوب هستند و از آنها درخواست نموده ایم که به شرکت های دانش بنیان یاری نمایند. یارانه ای برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته ایم که بتوانند محصولاتشان را در کشورهای خارجی ثبت نمایند، حتی هزینه ای برای بازاریابی این شرکت ها در نظر گرفته ایم که در اختیارشان قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: مرکز ما بین وزاتخانه ای است و سعی می کنیم از ظرفیت وزارتخانه، سازمان توسعه تجارت و تمام ظرفیت های موجود بین المللی استفاده کنیم تا این شرکت ها را در ورود به بازار بین المللی و آشنایی با قوانین بازاریابی به خوبی یاری کنیم.

انتهای پیغام/

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 847

به "فارس من، حمایت از شرکت های دانش بنیان برای عبور از تحریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، حمایت از شرکت های دانش بنیان برای عبور از تحریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید