طراحی پلتفرمی برای معرفی پایگاه های برتر میزبان متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

به گزارش هدا بلاگ، با هدف ایجاد رقابت موثر میان پایگاه های میزبان متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور، برترین های آنها معرفی شدند.

طراحی پلتفرمی برای معرفی پایگاه های برتر میزبان متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پلتفرم همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در سال 94 با همکاری 5 مرکز علمی و فناوری منتخب با هدف ایجاد پل ارتباطی با پژوهشگران و کارآفرینان برجسته ایرانی خارج از کشور طراحی و اجرا شد.

پس از گذشت یکسال از آغاز برنامه و با توجه به دستاوردهای آن و همچنین افزایش تعداد متقاضیان همکاری، تعداد پایگاه های تخصصی میزبان برای استفاده از ظرفیت ایجاد شده افزایش یافت و هم اکنون بیش از 120 پایگاه تخصصی در این پلتفرم مشارکت دارند.

از آنجایی که عملکرد پایگاه ها رابطه مستقیمی با میزان رضایت متقاضیان از این برنامه و عملی شدن اهداف آن دارد، برای دستیابی به این مهم، ارزیابی دقیق و نظارت بر عملکرد پایگاه های میزبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این کار سال 99 با هدف ایجاد رقابت موثر میان پایگاه های میزبان و همچنین هدایت درخواست ها به سمت آنها با عملکرد مطلوب تر اجرایی شد.

در مدل ارزیابی پایگاه های میزبان، تلاش شده است از طریق استخراج دقیق شاخص ها و داده های مورد نیاز و با توجه به جزئیات، ضمن برطرف کردن نواقص موجود دوره های گذشته فرآیندی طراحی شود که نتایج حاصل از آن با دقت بالایی مورد استناد قرار گیرد، به گونه ای که بتوان نقشه راه تعامل با پایگاه های تخصصی میزبان در آینده بر اساس آن طراحی شود.

جمع آوری اصولی بازخورد متقاضیانی که در قالب این برنامه با پایگاه ها همکاری داشته اند یکی از مواردی است که با تاکید بیشتری در ارزیابی اخیر طراحی شده و مدنظر قرار گرفته است. در این مورد سهم قابل توجهی از امتیاز پایگاه ها به این نظرات تعلق گرفته است. بازخوردها می تواند حس وفاداری متخصصان ایرانی خارج از کشور به این برنامه را افزایش دهد.

همچنین پرهیز از جانب داری در ارزیابی پایگاه ها که به افزایش اعتماد به این نظام رتبه بندی می انجامد و ایجاد بستری برای تجمیع سالانه آمار همکاری های انجام گرفته در قالب این برنامه از دیگر شاخص هایی است که در بررسی نحوه عملکرد پایگاه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

کسب رتبه اول پایگاه تخصصی میزبان از طریق ستاد توسعه فناوری نانو

بر اساس شاخص های مورد نظر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تبریز، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، برترین عملکرد در بین پارک های فناوری به پارک فناوری پردیس تعلق گرفته است و پژوهشگاه دانش های بنیادی، پژوهشکده فناوری تولیدات گیاهی دانشگاه شهید باهنر کرمان و پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف رتبه های اول تا سوم را در میان پژوهشگاه ها و موسسات تحقیقاتی به خود اختصاص دادند. دانشگاه های تبریز، اراک و صنعتی شاهرود هم به نام برترین پایگاه های خارج از شهر تهران انتخاب شده اند.

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور connect.isti.ir در قالب برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت شامل سخنرانی و برگزاری کارگاه تخصصی، پسادکتری، استاد مدعو، فرصت مطالعاتی، جذب به نام هیات علمی، اشتغال در شرکت های دانش بنیان و تاسیس شرکت نوپا و نظام وظیفه تخصصی اجرایی می شود.

از دیگر محورهای اجرای این طرح می توان به ایجاد دیتا بانک تخصصی از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و شبکه سازی دانش آموختگان و کارآفرینان برجسته ایرانی بازگشته به کشور با هدف مشورت و همفکری درخصوص پیشبرد طرح ها و برنامه های مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3022

به "طراحی پلتفرمی برای معرفی پایگاه های برتر میزبان متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی پلتفرمی برای معرفی پایگاه های برتر میزبان متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید