شهرداری شیراز یکی از ساختمان های کانون پرورش فکری را سد معبر می داند، احتیاج فارس به 50 کتابخانه سیار

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شیراز،نشست خبری مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان فارس با موضوع موضوعی ثبت ملی قصه گویی و فعالیت های کانون استان در فصل تابستان برگزار گردید.

شهرداری شیراز یکی از ساختمان های کانون پرورش فکری را سد معبر می داند، احتیاج فارس به 50 کتابخانه سیار

سعیدرضا کامرانی، مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان فارس در این رابطه، گفت: کمیته اوقافت فراغت استان فارس با وجود نهادهای فرهنگی که می تواند این مسیر را هموار سازد به ریاست سازمان برنامه و بودجه استان فارس با تاخیر تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در تابستان سال جاری برنامه های کانون با عنوان در مسیر قله برگزار خواهد شد، اضافه نمود: برنامه های طراحی شده از سوی کانون پرورش فکری استان فارس با شعار ایمان، امید و دانایی شکل گرفت.

به گفته کامرانی، این برنامه ها همراه با بیش از هزار کانون پرورش فکری در سراسر کشور در استان فارس با مشارکت 42 مرکز فرهنگی و هنری کانون برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان فارس با اعلام اینکه 5 کتابخانه سیار و 6 کتابخانه پستی بخشی از برنامه های تابستانی را برگزار خواهند کرد، گفت: این کتابخانه ها افزون بر ماموریت خود نقش فرهنگی را بر دوش می کشند و به منطقه ها کمبرخوردار خدمات رسانی می نمایند. کتابخانه های سیار ما مراکز کانون ماست که به منطقه ها روستایی خدمات می دهند.

در استان فارس احتیاج به 50 کتابخانه سیار است

کامرانی با تاکید بر اینکه در استان فارس احتیاج به 50 کتابخانه سیار است، ادامه داد: روستاهای بخش مرکزی شیراز با 500 هزار نفر جمعیت احتیاج به خدمات فرهنگی دارند تا دچار حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی نشوند.

وی اظهار داشت: آغاز برنامه های کانون پرورش فکری فارس در اوقات فراغت تابستان است که ثبت نام را به صورت حضوری و غیرحضوری داریم. بیش از 600 کارگاه تخصصی تشکیل شده است و افزون بر اینها کارگاه های عمومی هم خواهیم داشت.

کامرانی در بخش دیگری از این نشست خبری با گلایه از عدم توجه به مطالبات کانون پرورش فکری بچه ها استان فارس، گفت: متاسفانه در شیراز و استان فارس با وجود تاکید بر ادعای مرکز فرهنگی در عمل کمتر توجهی به حوزه فرهنگ را مشاهده می کنیم. استان فارس با 37 شهرستان هنوز 7 شهرستان کانون پرورش فکری ندارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان فارس با بیان اینکه شیراز 6 کانون پرورش فکری دارد که حداقل باید این تعداد به 20 کانون پرورش فکری افزایش یابد، اضافه نمود: تا به امروز اراده ای بر توجه به کانون پرورش فکری در استان فارس نبوده است. 11 سال است که کوشش ما برای احیای مرکز شماره دو شیراز به نتیجه نمی رسد و شهرداری نیز در جایگزینی این مرکز که به علت ساخت پل کابلی تخریب شد، تعلل می نماید.

شهرداری شیراز کانون را مزاحم می داند

کامرانی با انتقاد از شورای شهر شیراز در همکاری نکردن با کانون، اظهار داشت: شهرداری شیراز در پیاده رو باجه بانک احداث می نماید اما حضور ساختمان شماره یک کانون پرورش فکری را در بوستان ملی مزاحم و ما را با یک سد معبری معادل می داند.

وی بعلاوه نداشتن نیرو و امکانات را علت عدم به روزرسانی خدمات کانون پرورش فکری دانست و گفت: مراکز ما در برخی موارد با یکی دو، نفر اداره می شوند و با کمبود نیرو روبرو هستیم.

مژده دستوری معاون فرهنگی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان فارس نیز در این نشست گفت: کانون هیچ گاه اندوخته ها و پیشینه خویش را دور نینداخته است و در عین حال به روز شده است.

وی با اعلام اینکه مخاطبین کارگاه های کانون مختلف است اضافه نمود: در تابستان 1402 به کمک خدای بزرگ و با همت مجموعه مربیان و همکاران کانون استان فارس فعالیت های مراکز کانون در سه رسته فرهنگی، هنری و ادبی برگزار خواهد شد. این فعالیت ها در قالب کارگاه های تخصصی و عمومی به صورت حضوری و برخط ارائه می گردد.

دستوری اعلام کرد: برگزاری جشن های آغاز فعالیت های تابستانی در مراکز کانون با دعوت از اعضا و والدین ایشان. کارگاه های تخصصی حضوری و برخط با عناوین متنوع از جمله پرورش تفکر فلسفی (گام به گام تا اندیشه)، خوانش متون کهن، مهارت های مثبت اندیشی، پویانمایی، کاردستی، نقاشی، سفال، شعر و داستان نویسی و نمایش خلاق، نوشتن خلاق، هنرهای تجسمی و ... ویژه بچه ها و نوجوانان برگزار می گردد.

به گفته معاون فرهنگی کانون پرورش فکری فارس، کارگاه های عمومی در قالب فعالیت های کتاب محوری همانند قصه گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، روخوانی کتاب، معرفی اماکن و شخصیت و... برگزار می گردد. مخاطبین این کارگاه ها گروه های سنی نوباوه، نوخوان، نونهال، نونگاه و نوجوان هستند که سنین 4 تا 17 سال را دربر می گیرد. علاوه بر فعالیت های اجرایی در کارگاه های تخصصی و عمومی فعالیت های گسترده ای در زمینه ترویج فرهنگ قصه گویی در راستای برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی شامل تبلیغات و اطلاع رسانی و دعوت از علاقه مندان به قصه و قصه گویی در گروه های سنی مختلف جهت شرکت در جشنواره انجام می گردد.

ادامه فراوری مجموعه کتاب های صوتی در استودیو کانون فارس

وی افزود: مسئولیت پیگیری برگزاری جشنواره استانی به عهده دبیرخانه انجمن قصه گویی کانون فارس است. ادامه فراوری مجموعه کتاب های صوتی ویژه بچه ها و نوجوانان با کوشش تعدادی از مربیان و کارشناسان در واحد استودیوی کانون فارس برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی ویژه مربیان و پرسنل کانون با هدف بهبود عملکرد سازمانی از جمله اقدامات غنی سازی اوقات فراغت است. شرکت اعضای کانون در مسابقات ملی و بین المللی از جمله قصه گویی،نقاشی،داستان نویسی و... و کسب مدال و موفقیت های چشمگیر در عرصه ملی و بین المللی از اتفاقات خوبی است که هر سال در طول سال و نیز فصل تابستان در کانون رقم می خورد.

دسنوری در سرانجام اظهار داشت: مشارکت با استانداری و دستگاه های مرتبط در برگزاری مناسبت های مختلفی همانند بزرگداشت هفته دولت و ... برنامه های اجرایی کانون در تابستان با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای بچه ها و نوجوانان، غنی سازی اوقات بچه ها و نوجوانان و ترویج فرهنگ و هنر و ادب بین بچه ها و نوجوانان اجرا می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3690

به "شهرداری شیراز یکی از ساختمان های کانون پرورش فکری را سد معبر می داند، احتیاج فارس به 50 کتابخانه سیار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری شیراز یکی از ساختمان های کانون پرورش فکری را سد معبر می داند، احتیاج فارس به 50 کتابخانه سیار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید