سفارش فراوری 8 هزار دستگاه واگن به سازنده داخلی، سهم ریل در حمل بار کشور به 15 درصد می رسد

به گزارش هدا بلاگ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفارش فراوری 8 هزار دستگاه واگن به سازنده داخلی، گفت: از ابتدای شهریور 99 تا روز گذشته 15 شهریور، 22 میلیون تن بار با بارنامه در جاده ها جابه جا شد.

سفارش فراوری 8 هزار دستگاه واگن به سازنده داخلی، سهم ریل در حمل بار کشور به 15 درصد می رسد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد اسلامی امروز در مراسم پنجمین مرحله بهره برداری از 70 دستگاه ناوگان ریلی فراوری داخل و بازسازی شده که در ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است، گفت: این باور عمیق باید گسترش یابد که بفهمیم کشوری با استعداد و دارای ظرفیت های فراوانی هستیم و ظرفیت های داخلی ما کارآمد است و توانسته و می تواند جهت توسعه کشور مؤثر باشد.

وی ادامه داد: ما عامدانه و مصرانه جلسات ورود ناوگان ریلی به شبکه را ماهانه برگزار می کنیم که نشان دهیم این توانایی وجود دارد و توانستن شدنی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: وابستگی ما در حوزه ریلی روز به روز کاهش می یابد و خودکفایی ما در حال افزایش است و استاندارد های فنی راه آهن تأثیرگذار در فعالیت صنعتی است.

اسلامی اضافه نمود: ما صاحب فناوری و صنعت ریلی هستیم و کوشش می کنیم در جهتی فراتر از جغرافیای خود حرکت کنیم و به بازار های جهانی بیندیشیم تا در جهت شکوفایی اقتصاد کشور گام برداریم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در همین ایام برای قطع وابستگی گام های بلندی برداشته شد و با قطع وابستگی به ارز و کشور های خارجی، صنایع داخلی توانستند خود را عمق ببخشند و زمان بندی برای فراوری محصول دقیق گردد.

وی ادامه داد: سال جاری عامدانه فراوری 2000 دستگاه ناوگان ریلی را هدف گذاری کردیم تا در سال جهش فراوری حرکتی جهشی رخ دهد.

اسلامی اضافه نمود: در 5 ماه سال 99 به عدد فراوری 329 دستگاه انواع ناوگان ریلی رسیدیم، این رقم در 12 ماه سال گذشته 778 دستگاه بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این تعهدات کارخانه های سازنده نویدبخش است، البته اتفاقاتی در حوزه بازار فولاد و مسائل بانکی رخ داد که برطرف شد، امیدواریم با این هموارسازی راستا از ماه های آینده شاهد تحویل بیشتری از محصولات فراوری داخل به ناوگان ریلی باشیم.

وی ادامه داد: سفارش 8 هزار دستگاه واگن توسط بخش ریلی دریافت شده است و این مزیت محسوب می گردد.

اسلامی اضافه نمود: با وجود کارشکنی دشمنان چرخ اقتصاد کشور در حال حرکت است، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نشانه هایی از حرکت سالم اقتصاد کشور ارائه داده اند، ما هم در حوزه وزارت راه و شهرسازی نشانه هایی داریم؛ به عنوان مثال از ابتدای شهریور 99 تا روز گذشته 15 شهریور 22 میلیون تن بار با بارنامه در جاده ها جابه جا شد و این نشان از فعال بودن اقتصاد کشور دارد، این بار های معادن و مراکز فراوری و توزیع با بارنامه رسمی جابه جا می گردد و نشان از اقتصاد پویا دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارتقاء سهم ریل در جابه جایی بار بنادر گفت: بر اساس آمار سهم ریل از بار بنادر از ابتدای سال جاری تا به امروز نسبت به پارسال 2.2 برابر رشد دارد و این نشان می دهد ریل به سمت استفاده حداکثری حرکت می نماید.

وی اضافه نمود: راه آهن باید خود را به مراکز لجستیک برساند و ارتقاء سهم ریل در بار افزایش یابد.

اسلامی اضافه نمود: در بخش مسافری هم سهم مسافر در حمل و نقل ریلی هم در سال 98 نسبت به 97 رقم 6 درصد افزایش داشت و اگر کرونا شیوع نمی یافت، رشد بالاتری داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال 94 سهم ریل در حمل بار کشور 7 درصد بود، اما تا سرانجام سال جاری این رقم از 15 درصد هم عبور می نماید.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1521

به "سفارش فراوری 8 هزار دستگاه واگن به سازنده داخلی، سهم ریل در حمل بار کشور به 15 درصد می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارش فراوری 8 هزار دستگاه واگن به سازنده داخلی، سهم ریل در حمل بار کشور به 15 درصد می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید