زنگنه: ظرفیت فراوری در صنعت پتروشیمی 25 میلیون تن افزایش یافت

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، به نقل از شانا بیژن زنگنه پس از خاتمه پانزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس اعلام کرد: سال 99 برای صنعت پتروشیمی درخشان بود زیرا کمتر سالی است که بتوانیم بگوییم در تاریخ این صنعت 25 میلیون تن ظرفیت فراوری کشور را افزایش دادیم.

زنگنه: ظرفیت فراوری در صنعت پتروشیمی 25 میلیون تن افزایش یافت

وی ادامه داد: همچنین فراوری گاز خام را به هزار میلیون متر مکعب در روز رساندیم.

وزیر نفت با بیان اینکه ایران تعهدات اوپک و غیراوپکی خود را خوب انجام داده است گفت: بعضی از کشورها به تعهدات خود عمل نکردند که مورد اعتراض دیگر اعضا بود و قرار شد تا سپتامبر به آنها فرصت داده گردد تا تعهداتشان را به طور کامل انجام دهند.

زنگنه تاکید نمود: با توجه به اینکه 9.6 میلیون بشکه از تقاضای دنیا در سال 2020 نسبت به 2019 کم شده بود، هنوز هم به تقاضای دنیا در سال 2019 نرسیده ایم.

وی یادآور شد: سندی را متناسب با شعار سال جاری فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تهیه نموده ایم که در دست اقدام است و به زودی آن را ابلاغ خواهیم کرد.

زنگنه خاطر نشان کرد: بیشتر سعی می کنیم بر مواردی تمرکز کنیم که اقداماتش دست خود وزارت نفت است و بتوانیم از افزایش فراوری و برطرف موانع آن پشتیبانی کنیم.

23 فراوریکننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس امروز (پنجشنبه، 12 فروردین ماه) در پانزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی این ائتلاف به وسیله ویدیوکنفرانس با افزایش فراوری روزانه 350 هزار بشکه ای فراوری برای ماه مه، 350 هزار بشکه ای برای ماه ژوئن و 450 هزار بشکه ای برای ماه ژوئیه موافقت کردند.

آخرین اخبار مالی را در سایت خبرنگاران دنبال کنید.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2652

به "زنگنه: ظرفیت فراوری در صنعت پتروشیمی 25 میلیون تن افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگنه: ظرفیت فراوری در صنعت پتروشیمی 25 میلیون تن افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید