زمستان را در دانمارک چگونه بگذرانیم؟

به گزارش هدا بلاگ، گاهی از ماه نوامبر تا اواخر فوریه، لقب موردور (Mordor) را به کشور دانمارک می دهند. موردور، نام سرزمینی تخیلی بوده که تالکین در مجموعه کتاب های افسانه ای اش از جمله ارباب حلقه ها به آن اشاره نموده است. در واقع هوا طی این ماه ها آنقدر در این کشور سرد می گردد که نمی توان گفت تحمل سرمای کدام ماه از بقیه سخت تر است.

زمستان را در دانمارک چگونه بگذرانیم؟

دمای هوا در زمستان معمولاً به زیر صفر درجه می رسد و تحمل آن حتی برای بومیان این کشور هم کار آسانی نیست. در طی این مدت، برف و باران سنگینی می بارد و خورشید گاهی ساعت 8 صبح در آسمان دیده می گردد و خیلی زود، حدود 4 بعداز ظهر، غروب می نماید.

البته برای دوام آوردن در این شرایط، به چیزهایی فراتر از ویتامین D نیاز دارید که خوشبختانه مردم دانمارک چاره ای برای این شرایط اندیشیده اند. اگر شما هم در این ماه ها قصد سفر به این کشور را دارید و نگران هستید که شاید حوصله تان سر برود، در این مقاله با ما همراه باشید تا با برخی از این راه حل ها بیشتر آشنا شوید.

لباس مناسب بپوشید

یکی از مهم ترین نکات هنگام سفر به دانمارک در زمستان این است که لباس مناسب به همراه داشته باشید. خوشبختانه استایلیست ها و طراحان مد دانمارکی این موضوع را بهتر از هر فرد دیگری می دانند و به همین علت انواع ژاکت و پالتوی شیک و لباس های جانبی مختلفی را می توانید در مغازه ها پیدا کنید که هم طبق مد روز هستند و هم شما را گرم نگه می دارند. پیشنهاد می کنیم قبل از بیرون رفتن در این ماه ها چندین لباس گرم را روی هم بپوشید و از کفش های ضد آب یاری بگیرید یا چند جفت جوراب در کیف خود به همراه داشته باشید. دستکش، شال گردن و کلاه هم جزو واجبات هستند و اگر نمی خواهید در تعطیلاتتان سرما بخورید، پوشیدن آن ها را نباید فراموش کنید.

در فضاهای بسته هم می توانید خوش بگذرانید

یکی از نقاط منفی فصل زمستان و به خصوص سرمای دانمارک شاید این باشد که نمی توانید مدت زمان زیادی را بیرون به گشت و گذار بپردازید؛ زیرا حتی اگر در حال قدم زدن هم باشید و بی حرکت جایی نایستید، طولی نمی کشد که دستانتان از سرما بی حس می گردد. البته این موضوع به این معنی نیست که باید تمام مدت را در خانه بمانید و در این ماه ها نمی توانید خوش بگذرانید. در واقع این فصل، فرصت خوبی به شمار میرود تا با بازدید از موزه ها و سینماهای شهر، اطلاعات بیشتری راجع به فرهنگ مردم دانمارک به دست آورید. بعلاوه می توانید صبح شنبه خود را در مراکز خرید شیک آن ها بگذرانید یا از بازار اجناس دسته دوم تماشا کنید. بعد از آن هم توقفی در کافه های دنج شهر داشته باشید و خودتان را با فنجان چای داغ گرم کنید.

تنوع شیرینی های فصل زمستان بیشتر است

شیرینی های دانمارکی را می توانید در تمامی فصول از شیرینی فروشی های شهر تهیه کنید؛ اما تعداد این خوراکی های خوشمزه در زمستان و به خصوص زمان کریسمس بیشتر هم می گردد. در ماه نوامبر، شیرینی های کریسمس با طعم دارچین را داخل بسته های مخصوص جشن می گذارند و در واقع یکی از اولین نشانه هایی که می توان به یاری آن ها فهمید کریسمس در راه است، همین شیرینی های بسته بندی شده ای هستند که می توانید آن ها را به وفور در قفسه های سوپرمارکت ها پیدا کنید. بعلاوه در این فصل، بازارهای مخصوص کریسمس هم در سراسر شهر برگزار می شوند و نوشیدنی سنتی و پنکیک سیب مخصوص به نام ابلسکیور (Æbleskiver) را سرو می نمایند.

به یاری جشنواره های بی تعداد زمستانی، گذر زمان حس نمی گردد

خوشبختانه برخی از جالب ترین جشنواره های شهر کپنهاگ در فصل زمستان برگزار می شوند و به روزهای تاریک شهر، روشنایی می بخشند. CPH PIX، عظیم ترین فستیوال فیلم کشور دانمارک به تعداد می رود و آن را به همراه جشنواره کالچر نایت (Culture Night) یا همان شب فرهنگ، در ماه اکتبر جشن می گیرند. بعد از آن نوبت به هالووین می رسد که پارک تفریحی تیوولی در این مدت، درب های خود را بر روی افراد ماجراجویی باز می گذارد که در پی هیجان هستند. از اواسط ماه نوامبر، بازارهای کریسمس در سراسر شهر دیده می گردد و همه را سر ذوق می آورد. قبل از اینکه به خودتان بیایید، نوبت به ماه فوریه می رسد و فستیوال جاز زمستانی (Winter Jazz Festival) و فراست فستیوال (Frost Festival) در راه خواهند بود و صدای موسیقی در سراسر کپنهاگ به گوش می رسد. گذراندن زمستان در دانمارک، آن طور که فکر می کنید هم بد نیست و نقاط مثبت مخصوص به خودش را دارد. به همین علت است که اگر در پی مناسب ترین فصل سفر به کشورهای اروپایی باشید، عده ای فصل زمستان را برای سفر به دانمارک به شما پیشنهاد می دهند. بنابراین حتی اگر در این شهر زندگی نمی کنید هم این جشنواره ها بهانه خوبی هستند تا سفری کوتاه به کپنهاگ داشته باشید و تجربه ای منحصر به فرد به دست بیاورید.

زمستان، برترین فرصت برای تجربه مفهوم هوگه است

قبول کنید که زمستان، فرصتی ایده آل است تا زمان بیشتری را با عزیزان خود در داخل خانه بگذرانید. بعلاوه اگر هوا برای بیرون رفتن بیش از حد سرد است، می توانید به سینما بروید یا دوستان خود را به خانه دعوت کنید و بعد از ظهری متفاوت را با آن ها بگذرانید. هوگه (Hygge) در دانمارک، بخشی از فرهنگ مخصوص مردم آن است و به همبستگی اجتماعی اشاره دارد و هر فعالیتی که احساس راحتی و آرامش به شما می دهد را شامل می گردد. روشن کردن شمع در خانه به خصوص در فصل زمستان، ارتباطی تنگاتنگ با مفهوم هوگه دارد. بنابراین اگر دوستان دانمارکی خود را در این فصل به خانه دعوت کردید، روشن کردن شمع را نباید فراموش کنید.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3027

به "زمستان را در دانمارک چگونه بگذرانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمستان را در دانمارک چگونه بگذرانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید