زاخارووا: برخورد سیاسی با شرایط ناوالنی کاملاً واضح است

به گزارش هدا بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه هیچ شواهدی دال بر مسمومیت آلکسی ناوالنی، وبلاگ نویس مخالف روس ارائه نشده، گفت: این موضوع آشکارا سیاسی شده و غربی ها سناریوی از پیش نوشته شده ای را دنبال می کنند.

زاخارووا: برخورد سیاسی با شرایط ناوالنی کاملاً واضح است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که اوضاع پیرامون شرایط مسمومیت آلکسی ناوالنی، وب لاگ نویس مخالف روس، سیاسی شده و احساس می شود که کشورهای غربی سناریوی از پیش نوشته شده ای را در این زمینه دنبال می کنند.

زاخارووا شب گذشته در مصاحبه با کانال یوتیوب در این باره گفت: یک چیز مسلم است: همه این مسائل پیرامون حوزه سیاسی می چرخد. همچنین بدیهی است که هیچ مدرکی ارائه نشده و هیچ شواهدی وجود ندارد، برای آنکه آنها فقط پیش فرض های خود را بیان می کنند. فقط این است که هیچ داده ای وجود ندارد ، زیرا اگر داده ای ارائه شود، لزوماً اگر شواهدی وجود داشت، قطعا ارائه می شد.

این دیپلمات بلندپایه روس با اشاره به اینکه هیچ منبع اطلاعاتی واحدی از سوی دولت آلمان درباره شرایط ناوالنی وجود ندارد، اضافه کرد: ببینید چند بلندگوی مختلف در جهات مختلف مشغول هستند- از یک طرف پزشکان و آزمایشگاه ها هستند و از سوی دیگر خانواده، وزارت امور خارجه و دولت قرار دارند. ما به طرف آلمانی توصیه می کنیم تا ابتدا مواضع خود را یکسان کرده و سپس درباره شرایط ناوالنی، گزارش بدهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: طرف روسی بر این عقیده است که برلین موظف است تا اطلاعات لازم را به مسکو ارائه دهد، در حالیکه با وجود تذکر قبلی، تا به امروز به درخواست دادستانی کل روسیه پاسخی داده نشده است.

احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه انگلیس به دلیل شرایط ناوالنی

در خبر دیگری گزارش شده که دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در پیامی توئیتری گفت که آندری کلین سفیر روسیه در لندن، به دلیل اوضاع پیرامون آلکسی ناوالنی، وبلاگ نویس مخالف روس، روز دوشنبه به این وزارتخانه احضار شد تا نگرانی مقامات لندن درباره مسمومیت وی به او ابلاغ شود.

وی نوشته است: استفاده از سلاح های شیمیایی ممنوع و غیر قابل قبول است و روسیه باید تحقیق کامل و شفافی در این زمینه انجام دهد.

لازم به ذکر است که در اوایل روز دوشنبه تعیین شد که شرایط ناوالنی بهبود یافته است. پزشکان آلمانی وی را از کما خارج کرده و به تدریج از دستگاه تنفس جدا می کنند. ناوالنی قادر است به آنچه به او گفته می شود واکنش نشان دهد.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1534

به "زاخارووا: برخورد سیاسی با شرایط ناوالنی کاملاً واضح است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: برخورد سیاسی با شرایط ناوالنی کاملاً واضح است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید