ریزش مو؛ نشانه جدید کرونا؟!

به گزارش هدا بلاگ، یک متخصص بیماری های عفونی با تاکید بر این که تظاهرات بالینی کرونا مدام در حال تغییر است، گفت: کووید 19 حتی ممکن است سبب ریزش مو و کچلی گردد، اما این موارد نادر هستند.

ریزش مو؛ نشانه جدید کرونا؟!

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود مردانی با بیان اینکه ویروس کرونا به هیچ عنوان ضعیف نشده است، گفت: تنها تظاهرات بالینی بیماری تغییر نموده است. هرچه تعداد مریض در دنیا زیاد گردد، موارد تظاهرات متفاوت بالینی بیماری را بیشتر شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: زمانی می گفتیم تب مالت بیماری هزار چهره است، اما الان باید بگوییم کووید19 بیماری هزار و یک چهره است. حتی می تواند سبب ریزش مو و کچلی گردد؛ البته این موارد نادر است.

مردانی ادامه داد: برای مثال مدتی قبل سندوم کاوازاکی سر و صدای زیادی به پا کرد و اعلام کردیم این بیماری سالیان زیادی است که وجود دارد و اکنون تنها چند مبتلا به کرونا شناسایی شده اند که شباهت با سندروم کاوازاکی دارد؛ در حالی که این دو بیماری از یکدیگر جدا هستند و تفاوت دارند.

این متخصص بیماری های عفونی تاکید نمود: اطلاعات ما و دنیا در خصوص بیماری کووید 19 بیش از چهار ماه نیست. برای همین هر روز اطلاعات مان بیشتر می گردد.

وی اضافه کرد: تا به امروز هیچ واکسن کرونایی در دنیا برای تزریق به انسان ها در دسترس نیست و مردم باید مواظب باشند. البته خوشبختانه تلاش ها برای تهیه واکسن دارد به نتیجه می رسد. واکسن آمریکایی که در تعداد محدودی استفاده شد و مقرر است مجددا روی تعداد حدود 600 نفر امتحان گردد و این نشان می دهد این واکسن ایمونوژن است و می تواند کارایی خود را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا نشان دهد.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 774

به "ریزش مو؛ نشانه جدید کرونا؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش مو؛ نشانه جدید کرونا؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید