رویترز: مخالفان دولت هنگ کنگ نتوانستند حمایت کافی برای تظاهرات بدست آورند

به گزارش هدا بلاگ، مخالفان دولت هنگ کنگ هنوز نتوانسته اند حمایت مردم برای دور جدید اعتراضات در این منطقه را بدست آورند.

رویترز: مخالفان دولت هنگ کنگ نتوانستند حمایت کافی برای تظاهرات بدست آورند

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، مخالفان دولت هنگ کنگ نتوانستند حمایت کافی برای شروع دور جدید تظاهرات و اعتصابات را در این منطقه بدست آورند.

بر این اساس، محدویت هایی مانند شیوع ویروس کرونا و بازداشت از سوی پلیس باعث شده است مخالفان دولت هنگ کنگ نتوانند اقبال عمومی برای برپایی تظاهرات جدید را کسب نمایند.

هنگ کنگ بیش از یکسال است که درگیر تظاهرات ها و درگیری های داخلی است. این تظاهرات ها پس از مطرح شدن لایحه استرداد مظنونان به ارتکاب جرایم به سرزمین چین شعله ور شد.

چین بار ها اعلام نموده اقدامات خشونت طلبانه و هرج و مرج طلبانه، از خارج از کشور نشأت می گیرد و سیستمداران آمریکایی و اروپایی در پشت تظاهرنمایندگان قرار دارند.

پیش تر کنگره ملی خلق چین در هشتم خرداد قانون امنیت ملی هنگ کنگ را به تصویب رساند. رسانه های غربی به شدت کوشیدند با تحرک مردم هنگ کنگ بر آتش اعتراضات بیافزایند. با این وجود، هنوز شرایط در این منطقه آرام است. انگلیس و آمریکا از اولین مخالفان قانون امنیت ملی چین بودند و بلافاصله از تسهیل اعطای حق شهروندی خود به مردم هنگ کنگ سخن گفتند. مخالفان این طرح معتقدند قانون جدید مصوب مجلس پکن تهدیدی برای استقلال هنگ کنگ خواهد بود.

چندی پیش اتحادیه اروپا در اقدامی مداخله جویانه از چین خواست تا به خودمختاری هنگ کنگ احترام بگذارد. کشور های غربی از جمله آمریکا مدعی هستند که لایحه امنیتی هنگ کنگ اصل یک کشور، دو سیستم را نادیده می گیرد. وزرای خارجه گروه جی-7 اخیرا ضمن انتشار بیانیه ای مداخله جویانه از پکن خواستند تا درباره لایحه امنیتی هنگ کنگ تجدید نظر کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 931

به "رویترز: مخالفان دولت هنگ کنگ نتوانستند حمایت کافی برای تظاهرات بدست آورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: مخالفان دولت هنگ کنگ نتوانستند حمایت کافی برای تظاهرات بدست آورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید