راگ فون 5؛ از گوشی گیمینگ جدید ایسوس چه انتظاری داریم؟

به گزارش هدا بلاگ، گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 5 قرار است 20 اسفند رونمایی گردد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم نگاهی داشته باشیم به تمام خبرها و جزئیاتی که تا به امروز در رابطه با این گوشی منتشر شده تا ببینیم باید انتظار چه محصولی را داشته باشیم.

راگ فون 5؛ از گوشی گیمینگ جدید ایسوس چه انتظاری داریم؟

ایسوس در حال حاضر در بازار گوشی های هوشمند بیشتر به واسطه گوشی های گیمینگ خود شناخته می گردد. محصولاتی که با نام راگ فون به فروش می رسند و عملکرد بسیار خوبی هم در این زمینه دارند. جدیدترین گوشی از این سری، راگ فون 3 نام دارد. اما این طور که به نظر می رسد، شرکت تایوانی نمی خواهد گوشی بعدی، راگ فون 4 باشد. از همین رو فردا گوشی گیمینگ جدید ایسوس، تحت عنوان راگ فون 5 رونمایی می گردد.

اما تا به این لحظه خبرهای زیادی در رابطه با ایسوس راگ فون 5 منتشر شده و می توانیم بگوییم تقریبا از تمام قابلیت ها و امکانات این گوشی باخبریم. حتی شاهد انتشار تصاویر مختلفی هم از این محصول بودیم. بنابراین اطلاعات کمی برای فهمیدن وجود دارد. با این حال آنچه که تا به امروز منتشر شده ترکیبی بوده از شایعه و خبرهای موثق. بنابراین در این مطلب با نگاهی به منابع معتبر، آنچه را که به احتمال زیاد از این گوشی ها انتظار داریم را مرور خواهیم کرد.

مدل گوشی

طبق شنیده ها، گویا ایسوس میخواهد گوشی راگ فون 5 را در دو مدل راهی بازار کند. حتی در بنچمارک ها و اطلاعاتی هم که از این گوشی منتشر می شد، دو شماره مدل را شاهد بودیم که تنها تفاوت آن ها، حرف A و B در انتهای شماره بود که به نظر می رسد مدل B قدرتمندتر باشد. علاوه بر این ها، تفاوت دیگری که این دو مدل خواهند داشت، پنل پشتی است. جایی که در یک مدل از لوگو با نورپردازی RGB و بسیار زیبا استفاده شده در حالی که مدلی دیگر روی پنل پشتی خود به جای فقط یک لوگو با نورپردازی RGB، از یک نمایشگر کوچک بهره می برد که گفته می گردد کاربر می تواند بعضی از اعلانات مربوط به بازی را به وسیله آن مشاهده کنید.

همچنین گفته می گردد مدل A با همکاری Tencent ساخته شده. ایسوس مدت زمان زیادی است که روابط خوبی با این ناشر دارد و با همکاری یکدیگر گوشی های نسبتا ارزان قیمتی از سری گیمینگ ایسوس را فراوری می نمایند که Tencent با محتوای خود، اسپانسر آن است. به نظر می رسد تفاوت های دیگری هم بین مدل A و B باشد اما طراحی پنل پشتی، واضح ترین بخشی است که دو گوشی را از یکدیگر متمایز می نماید.

نمایشگر بزرگتر

یکی از پیشرفت هایی که راگ فون 5 به نسبت نسل گذشته دارد، نمایشگر بزرگتر آن است که اندازه آن از 6.59 اینچ به 6.78 اینچ افزایش پیدا می نماید. گویا ایسوس تصمیم ندارد نمایشگری با رفرش ریت بیشتر از 144 هرتز را برای این گوشی در نظر بگیرد چون در درجه اول هم هزینه تمام شده گوشی بیشتر می شد هم اینکه تفاوت خاصی در رفرش ریت های بیشتر از 120 هرتز توسط چشم انسان حس نمی گردد. بدین ترتیب نوبیا با گوشی جدید خود، اولین شرکتی است که یک گوشی با نمایشگر 165 هرتزی فراوری نموده و قرار است فردا آن را رسما راهی بازار کند.

نمایشگر ثانویه ای هم که روی پنل پشتی تعبیه شده، همانطور که اشاره شد، به احتمال زیاد نقش نمایشگری برای اعلانات را بر عهده خواهد داشت. اما از آن جایی که شیائومی با گوشی می 11 اولترا، یک نمایشگر ثانویه را در کنار دوربین اصلی قرار داده تا کاربر بتواند با دوربین اصلی هم به ثبت تصاویر سلفی باکیفیت بپردازد، می توان انتظار داشت این نمایشگر هم همین نقش را ایفا نماید (در کنار نمایش اعلانات)؛ هر چند از این بابت آن قدرها مطمئن نیستیم.

حافظه رم

گویا حافظه رم، دیگر بخشی است که دو گوشی راگ فون 5 را از هم متمایز می نماید. آنچه که از بنچمارک گیک بنچ این دو منتشر شده، به نظر می رسد محصولی که شماره مدل آن به B ختم می گردد در قدرتمندترین مدل خود به 18 گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد شد که در این صورت، راگ فون 5 را باید در این زمینه رکورددار بدانیم چون هیچ گوشی هوشمندی تا به این لحظه با این میزان از حافظه رم فراوری نشده.

البته بنچمارک های مختلف خبر از وجود مدلی با حافظه رم 8 گیگابایت داده اند که انتظار می رود همان مدل A باشد. در این بین، یک گوشی با 16 گیگابایت حافظه رم هم دیده شده اما خبری از مدل 12 گیگابایتی نیست و بدین ترتیب می توان انتظار داشت مدل B با دو میزان حافظه رم 16 و 18 گیگابایت راهی بازار گردد و مدل A هم با یک مدل 8 گیگابایت. هرچند وجود یک مدل 12 گیگابایتی از سری A اصلا دور از انتظار نیست.

برای حافظه داخلی، 512 گیگابایت در نظر گرفته شده که گویا بیشترین مقدار است. بنابراین باید راگ فون 2 را با 1 ترابایت حافظه رم، بهترین گوشی گیمینگ ایسوس در این زمینه بدانیم. هرچند 512 گیگابایت هم به اندازه ای زیاد هست که کاربر بتواند بازی های زیادی را بدون احتیاج به پاک کردنشان روی گوشی نصب و تجربه کند.

قلب تپنده این گوشی هم بدون شک اسنپدراگون 888، پردازنده 5 نانومتری و بسیار قدرتمند کوالکام خواهد بود که در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده مخصوص گوشی های اندرویدی به حساب می آید. اما آنچه که باعث بهبود هرچه بیشتر عملکرد این پردازنده می گردد، سیستم خنک نماینده ای است که ایسوس برای گوشی در نظر گرفته که مانند راگ فون 3، شامل یک فن داخلی فعال و یک فن خارجی می گردد که آخری به صورت لوازم جانبی در دسترس واقع شده است.

کیفیت صدای بی نظیر

یکی از اتفاقات جالبی که طی هفته های اخیر رقم خورد، آنالیز کیفیت صدای راگ فون 5 توسط وب سایت معروف DXOMARK بود؛ در حالی که این گوشی هنوز رسما معرفی هم نشده. البته این اولین باری نیست که قبل از معرفی رسمی یک گوشی، شاهد آنالیز آن توسط DXOMARK هستیم. با این حال آنالیز های انجام شده نشان می دهد راگ فون 5 با کسب امتیاز 79، نه تنها مدل کنونی را پشت سر گذاشت بلکه برای مدتی، به عنوان برترین گوشی در این زمینه شناخته می شد.

البته این گوشی نتوانست مدت زمان زیادی را در این صندلی بماند چرا که شیائومی می 10S، گوشی مورد انتظار شیائومی که آن هم گویا فردا معرفی می گردد، توانست با اختلاف یک امتیاز نماینده ایسوس را پشت سر گذاشته و در صدر جدول قرار بگیرد.

باتری و شارژر

در قسمت باتری، پیشرفت خاصی را به نسبت قبل شاهد نیستیم. البته منظور از پیشرفت نکردن، ظرفیت باتری است که همان 6000 میلی آمپر ساعت باقی مانده. اما به لطف پردازنده 5 نانومتری، قطعا این بار مصرف انرژی کمتری را شاهد خواهیم بود. حال این کاهش مصرف انرژی به چه اندازه ای است باید منتظر ماند و دید. اما آنچه که در این بخش به شکل محسوسی افزایش داشته، سرعت شارژر گوشی است که به 65 وات می رسد و انتظار می رود از فناوری HyperCharge ایسوس پشتیبانی کند.

علاوه بر این ها، گفته می گردد این گوشی هم از دو پورت USB-C بهره خواهد برد که یکی از ویژگی های جذاب راگ فون 5 به حساب می آید. نه فقط به این خاطر که توانایی گوشی را در سرعت شارژ افزایش می دهند بلکه می توان از آن ها به عنوان پورت نمایشگر استفاده کرد تا تجربه لذت بخشی از اجرای بازی روی نمایشگر بزرگتر داشته باشیم.

سایر جزئیات

اما از نکاتی که بیشترین تأثیر را روی بازی داشتند که بگذریم، می رسیم به دوربین این گوشی که طبق تصاویر، شامل سه سنسور اصلی، فوق عریض و احتمالا تله فوتو می شوند. دوربین اصلی این گوشی احتمالا 64 مگاپیکسلی خواهد بود اما از اندازه دو سنسور دیگر بی خبریم. البته اینکه دوربین تله فوتو قطعا در این جمع حضور خواهد داشت یا خیر موضوعی است که فعلا معین نشده. در رابطه با سایر جزئیات مربوط به این گوشی نظیر قیمت که مهم ترین فاکتور به حساب می آید و تاریخ عرضه (و سایر جزئیات فاش نشده) هم باید تا رویداد رسمی منتظر بمانیم.

منبع: GSMArena

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2785

به "راگ فون 5؛ از گوشی گیمینگ جدید ایسوس چه انتظاری داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راگ فون 5؛ از گوشی گیمینگ جدید ایسوس چه انتظاری داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید