خبرنگاران 20 درصد از جامعه سالمندان زنجان نیازمند یاری اقتصادی هستند

به گزارش هدا بلاگ، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: آنالیز ها نشان می دهد 20 درصد از جامعه سالمندان این استان با وجود اینکه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، به لحاظ اقتصادی نیازمند هستند که برای شناسایی این گروه باید ساز و کارهای لازم اندیشیده گردد.

خبرنگاران 20 درصد از جامعه سالمندان زنجان نیازمند یاری اقتصادی هستند

مسیح الله سلطانی شامگاه چهارشنبه در ششمین قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا و ستاد ساماندهی امور سالمندان استان اضافه نمود: 20 درصد جمعیت سالمندان، بخش مهمتر جامعه هدف این ستاد را تشکیل می دهد و در این راستا باید یاری های لازم انجام گیرد.

وی اضافه نمود: آنالیز ها نشان می دهد این گروه هدف تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند که توجه به این موضوع مهم لازم است.

سلطانی با بیان اینکه کمیته های پنچ گانه این ستاد نسبت به برگزاری جلسات اقدام نموده اند، ادامه داد: در مجموع این کمیته ها 13 جلسه با 29 مصوبه و 11 مصوبه اجرایی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه این کمیته ها 30 برنامه را در دستور کار خود قرار داده اند، گفت: در کنار کمیته های پنج گانه اقداماتی در مورد سالمندان نیز در سطح شهرستان های استان انجام گرفته است که طبق گزارش های اعلام شده 85 درصد فوتی کرونایی های استان به این قشر اختصاص دارد. .

سلطانی اضافه نمود: 10 درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند و بر این مبنا در این بخش می توان بصورت متمرکز نسبت به برطرف مسائل آنها اقدام کرد و از طرفی اگر بتوانیم حفاظت بیشتری از این گروه را داشته باشیم، شمار فوتی ها به مراتب کاهش خواهد یافت.

وی گفت: در مجموع در ارتباط با مسائل سالمندان در سطح شهرستان های استان تا کنون 16 جلسه با 44 مصوبه برگزارو 37 برنامه نیز پیگیری شده که فعالیت های کمیته های پنج گانه و شهرستانها در مجموع 39 جلسه با 73 مصوبه را شامل می گردد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان اعلام نمود: در مجموع می توان گفت 43 جلسه با حدود 90 مصوبه در ارتباط با مباحث مربوط به سالمندان طی یکماه گذشته در استان انجام و اقدامات قابل توجهی نیز اتفاق افتاده، هر چند این کارها کافی نیست و باید برنامه های این بخش مستمر باشد

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2253

به "خبرنگاران 20 درصد از جامعه سالمندان زنجان نیازمند یاری اقتصادی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 20 درصد از جامعه سالمندان زنجان نیازمند یاری اقتصادی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید