خبرنگاران هشدار هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر در جنوب و غرب فارس

به گزارش هدا بلاگ، شیراز- خبرنگاران- اداره کل هواشناسی فارس نسبت به رگبار باران و وزش باد نسبتا شدید و آبگرفتگی معابر در نیمه جنوبی و غربی این استان هشدار داد.

خبرنگاران هشدار هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر در جنوب و غرب فارس

رئیس اداره پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان فارس، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران بیان نمود: فعالیت این سامانه که از روز گذشته در نیمه جنوبی و غربی استان شروع شده تا امشب ادامه دارد.

فرید اسماعیل زاده اضافه کرد: این بارش ها سبب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن موقت مسیل ها و رودخانه ها، برخورد صاعقه و آبگرفتگی موقت جاده ها در زمان وقوع رگبار خواهد شد.

وی به شهروندان به ویژه عشایر توصیه کرد از تردد در حاشیه رودخانه ها و حضور در ارتفاعات خودداری نمایند و تمهیدات لازم برای کاهش خسارت به محصولات کشاورزی نیز اتخاذ گردد.

او گفت: سامانه مذکور طی 24 ساعت گذشته در شهرستان های لار، سروستان، خنج و کازرون به ترتیب سبب بارش 10 و 6 دهم میلیمتر، 2 و 9 دهم میلیمتر، 9 دهم میلیمتر و هشت دهم میلیمتر باران شده است.

اسماعیل زاده اضافه کرد: در مجموع میزان بارندگی سال زراعی جاری در فارس نسبت به مدت مشابه پارسال 16 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 62 درصد افزایش داشته است.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1273

به "خبرنگاران هشدار هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر در جنوب و غرب فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر در جنوب و غرب فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید