خبرنگاران به مناسبت روز جهانی کاراته؛ آشوری: سال ها صادقانه کار کردم، عاشق کاراته هستم

به گزارش هدا بلاگ، تهران- خبرنگاران- محسن آشوری که از چهره های تاثیرگذار کاراته ایران است در روز جهانی این رشته با بیان اینکه در این سال ها ورزش صادقانه کار نموده است، گفت: عاشق کاراته هستم و در سالن اخیر هدفم پیشرفت و موفقیت خانواده عظیم کاراته ایران بوده است.

خبرنگاران به مناسبت روز جهانی کاراته؛ آشوری: سال ها صادقانه کار کردم، عاشق کاراته هستم

به بهانه روز دنیای کاراته، خبرگزاری خبرنگاران گفت وگویی را با محسن آشوری مرد باتجربه کاراته ایران که سالهاست در این رشته فعالیت می نماید انجام داد که توضیح آنرا در زیر می خوانید.

کاراته را از چه سالی شروع کردید؟

از سال 1348 و با سبک کان ذن ریو کاراته را شروع کردم. به کاراته علاقه وافری داشتم و اهدافی در ذهنم وجود داشت که به همین دلیل کارم را در این ورزش شروع کردم.

و اکنون مسوولیت دو سبک دیگر را در اختیار دارید؟

بله اکنون ریاست کیوکوشین ماتسوشیما و شیتوریو اینویی ها برعهده من است.

هر ورزشی شعاری دارد. شعار دنیای کاراته چیست؟

تواضع. که این تواضع در اکثریت خانواده عظیم کاراته ایران وجود دارد و شاید تعداد خیلی محدودی باشند که این مهم را رعایت نمی نمایند.

دلیل اینکه شما سال ها در فدراسیون مسوولیت داشتید را چه می دانید؟

فکر می کنم خالصانه و صادقانه برای پیشرفت کاراته ایران کار کردم. همواره خودم را همراه آنها احساس می کنم و همه باید تنها یک هدفم داشته باشیم و برای پیروزیت این رشته صادقانه کوشش کنیم.

شرایط سالیان قبل که کاراته را شروع کردید با اکنون چه تفاوتی دارد؟

همه چیز در جامعه تغییر نموده و رشد داشته است. اصلا چیزی را نسبت به سالیان قبل نمی توان مقایسه کرد و به همین دلیل، کاراته نیز دچار تغییرات و پیشرفت شگرفی شده است. زمانی که کاراته را شروع کردم، تنها 2 باشگاه در ایران وجود داشت اما اکنون در هر محلی که باشید، باشگاه کاراته وجود دارد. حالا که این رشته در المپیک حضور دارد، راستا پیشرفت کاراته در سطح دنیا کامل شد.

اوضاع کاراته ایران در حال حاضر چگونه است؟

اکنون همه درگیر کرونا هستند و نمی توانند برنامه های خود را پیش ببرند. کاراته ایران پتانسیل مشخصی دارد و برای عظیمی کوشش می نماید. هرچند در حال حاضر در فدراسیون نیستم اما شرایط و اخبار آنرا به طور کامل رصد می کنم. عاشق کاراته هستم و با پیروزیت آن مسرور و با شکست، غمگین می شوم.

بهترین خاطره شما از سال ها حضور در این رشته چیست؟

مسابقات دنیای سال 2014 آلمان که تیم را به سختی اعزام کردیم و توانستیم برای نخستین بار به قهرمانی کومیته تیمی مردان دست یابیم، بهترین خاطره ام است. در فینال با آلمان که بیش از 16 هزار تماشاگر آنها را در سالن تشویق می کردند روبرو شدیم و کار به مبارزه آخر کشید که سعید احمدی به خوبی حریف را شکست داد و قهرمان شدیم.

وقت گذاشتن زیاد در کاراته موجب ناراحتی اعضای خانواده شما نمی گردد؟

تمامی اعضای خانواده را درگیر کاراته نموده ام (با خنده). البته اکنون که فرزندانم عظیم شده اند معترض هستند که چرا همش به کاراته فکر می کنم.

صحبت پایانی؟

متشکرم که در روز دنیای کاراته به یاد اهالی این رشته پرافتخار هستید و آرزو می کنم کاراته ایران هر روز پیروز تر باشد.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1974

به "خبرنگاران به مناسبت روز جهانی کاراته؛ آشوری: سال ها صادقانه کار کردم، عاشق کاراته هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران به مناسبت روز جهانی کاراته؛ آشوری: سال ها صادقانه کار کردم، عاشق کاراته هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید