توضیح سخنگوی وزارت خارجه درباره درگذشت تبعه ایرانی در سوئیس

به گزارش هدا بلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص درگذشت مرحوم بهنام بهرامی طاقانکی در سوئیس توضیح داد.

توضیح سخنگوی وزارت خارجه درباره درگذشت تبعه ایرانی در سوئیس

به گزارش خبرنگاران، سیدعباس موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص درگذشت مرحوم بهنام بهرامی طاقانکی در سوئیس گفت:

حسب اطلاعات دریافتی متوفی در آذر ماه 1397 به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئیس مراجعه و ضمن اشاره به اینکه در سال 1394 از ایران خارج و سپس به سوئیس پناهنده شده و گذرنامه اش در راستا عزیمت به این کشور در آبهای ترکیه و یونان مفقود شده، تقاضای صدور گذرنامه جدید می کند که برای وی صادر و تحویل می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: پلیس سوئیس در آذر ماه سال 98 طی مکتوبی خطاب به سفارت ایران در برن، ضمن اعلام اینکه جسد متوفی را در منزل شخصی اش پیدا کرده، تشخیص اولیه در خصوص علت مرگ را خودکشی ذکر و تاکید می کند جنازه متوفی به پزشکی قانونی ژنو منتقل شده است که بلافاصله پس از دریافت گزارش پلیس پیگیری های سفارت ایران در سوییس و شخص سفیر از طرق مختلف برای تماس با خانواده مرحوم و کسب نظر آنها در خصوص انتقال جنازه متوفی به ایران انجام می شود.

مکتوب پدر آن مرحوم مبنی بر موافقت با دفن پیکر فرزندش در شهر ژنو در تاریخ 27 آذر 98 از طریق دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد مقدس به سفارت کشورمان در سوئیس ارسال می شود و بر این اساس متوفی با همکاری مرکز اسلامی ژنو و با رعایت شئونات اسلامی در سوئیس به خاک سپرده می شود.

موسوی در سرانجام افزود: پیگیری های سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوییس با مقامات ذیربط این کشور برای دریافت گزارش رسمی پزشکی قانونی درباره علت مرگ متوفی همچنان ادامه دارد.

310311

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 731

به "توضیح سخنگوی وزارت خارجه درباره درگذشت تبعه ایرانی در سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیح سخنگوی وزارت خارجه درباره درگذشت تبعه ایرانی در سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید