تحریم های داخلی اصلی ترین مانع جهش فراوری است

به گزارش هدا بلاگ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر گفت: اصلی ترین مانع جهش فراوری، تحریم های داخلی است که از آن تعبیر به مجوزهای قانونی می گردد.

تحریم های داخلی اصلی ترین مانع جهش فراوری است

علی کارگری رضاپور در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که بایدها و نبایدهای تحقق فرمایش رهبری در واقعیت بخشی جهش فراوری چیست؟ اظهار کرد: اصلی ترین مانع جهش فراوری، تحریم های داخلی است که از آن تعبیر به مجوزهای قانونی می گردد.

وی اضافه کرد: به روز نبودن قوانین، چندپهلو بودن و تفسیرپذیری و ساکت بودن قوانین، دست متصدیان امر را در تفسیر به رأی باز گذاشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر ادامه داد: البته سال گذشته کمیته ای در استانداری استان آذربایجان شرقی تشکیل شد که سعی در برطرف موانع فراوری داشت؛ اما قوانین دست وپاگیر زیاد است و ادارات حرف شنوی چندانی از استانداری ندارند.

کارگری رضاپور درباره راهکارها و پیشنهادهای خود به عنوان عضو جامعه دانشگاهی برای تحقق جهش فراوری بیان کرد: تعارض زدایی قوانین و شفافیت مجوزها و الکترونیکی کردن آنها بسیار راهگشا خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام بخش از ظرفیت های دانشگاه به جهش تحقق فراوری یاری می نماید؟ اعلام کرد: در بخش سلامت هم احتیاج روز زیاد و هم دانشگاه آزاد اسلامی توانمند است، به طور مثال فراوری ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور دستگاهی است که کار تنفس بیمارانی را که به طور موقت یا دائم دچار اختلال شده است، انجام می دهد) از لحاظ تکنولوژی چندان پیچیده نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر درباره تحقق شعار سال 98 یعنی رونق فراوری در این دانشگاه اعلام کرد: در سال رونق فراوری توانستیم مجوز مرکز نوآوری را از دانشگاه استان بگیریم. عقد تفاهمنامه همکاران با یک شتاب دهنده استارت آپی و اخذ مجوز همکاری با پلتفرم فروش اینترنتی محصولات روستایی و فراوری خانگی و مدیریت زون آی تی در نمایشگاه رینوتکس 2019 به صورت استانی از جمله فعالیت های واحد آذرشهر بود.

4103/4062/

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 372

به "تحریم های داخلی اصلی ترین مانع جهش فراوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های داخلی اصلی ترین مانع جهش فراوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید