بیماری خطرناکی که در کمین گیاهخواران است

به گزارش هدا بلاگ، یک مطالعه هشدار داده است که پیروی از رژیم غذایی بدون گوشت و لبنیات می تواند استخوان های شما را ضعیف نموده و خطر شکستگی های دردناک را افزایش دهد.

بیماری خطرناکی که در کمین گیاهخواران است

محققان آلمانی در یک ارزیابی، با استفاده از سونوگرافی، سلامت استخوان 36 گیاهخوار و 36 غیرگیاهخوار را مقایسه کردند، آن ها دریافتند که گیاهخواران به دلیل کمبود آشکار مواد مغذی اصلی که معمولا از محصولات حیوانی بدست می آیند، سلامت استخوان کمتری دارند.

گفته می گردد مردم نه تنها به دلیل دلسوزی نسبت به حیوانات و آگاهی از مسائل زیست محیطی بلکه به دلیل مزایای سلامتی نیز به رژیم غذایی گیاهی روی می آورند.

شواهد علمی نشان می دهد رژیم عذایی گیاهی ممکن است افراد را در برابر بسیاری از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی یا سرطان محافظت کند، اما با این حال معین شده که این نوع رژیم با تراکم مواد معدنی استخوانی کمتری همراه است که می تواند خطر شکستگی را افزایش دهد.

در این مطالعه محققان از استخوان پاشنه 72 نفر عکسبرداری نموده و دریافتند که نیمی از آ نها رژیم های غذایی گیاهی را دنبال نموده اند و در نتیجه سلامت استخوان ضعیف تری دارند.

محققان همچنین توانستند با دریافت نمونه هایی از خون و ادرار شرکت نمایندگان 12 به اصطلاح نشانگر زیستی را که در حفظ استخوان نقش دارند، شناسایی نمایند. یافته ها نشان داد که در ترکیب ویتامین های A و B6، لیزین، لوسین، اسید های چرب امگا 3، سلنوپروتئین P، ید، هورمون محرک تیروئید، کلسیم، منیزیم و پروتئین α-Klotho با سلامت استخوان ها ارتباط مثبت دارند. لیزین یک اسید آمینه است که در گوشت، ماهی، لبنیات، تخم مرغ و بعضی گیاهان مانند سویا یافت می گردد و بدن نمی تواند به تنهایی آن را فراوری کند؛ در همین حال ویتامین A در تخم مرغ و سبزیجات برگ تیره وجود دارد، در حالی که ویتامین B6 در گوشت و ماهی و همچنین نخود، مرغ و بعضی میوه ها یافت می گردد.

این در حالی است که آن دسته از شرکت نمایندگان با استخوان های سالم تر غلظت کمتری از هورمونی به نام FGF23 دارند که نقش اصلی آن تنظیم غلظت فسفات در پلاسماست.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2608

به "بیماری خطرناکی که در کمین گیاهخواران است" امتیاز دهید

1 کاربر به "بیماری خطرناکی که در کمین گیاهخواران است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری خطرناکی که در کمین گیاهخواران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید