امتحانات دانشگاه صنعتی قم به صورت مجازی برگزار می شود

به گزارش هدا بلاگ، دانشگاه صنعتی قم طی اطلاعیه ای اعلام کرد که امتحانات ترم جاری به صورت غیر حضوری از هفتم تیرماه برگزار خواهد شد.

امتحانات دانشگاه صنعتی قم به صورت مجازی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دانشگاه صنعتی قم طی اطلاعیه ای گفت که امتحانات ترم جاری به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

گفتنی است که تاریخ شروع امتحانات مطابق ابلاغیه قبلی آموزش، از هفتم تیرماه به مدت دو هفته خواهد بود و تاریخ های جدید امتحانات در پرتال آموزشی دانشجویان اصلاح می گردد. همچنین ابلاغیه قبلی آموزش در مورد زمان جلسات امتحانی لغو می گردد و مدت زمان هر جلسه امتحان طبق تشخیص استاد درس خواهد بود.

شایان ذکر است که مبنای ارزشیابی هر درس، ترکیبی از روش های مختلف شامل ارزشیابی از فعالیت های کلاسی دانشجویان، کوییز های اخذ شده، تمرین ها تفصیلی، پروژه ها و امتحانات تشریحی، تستی و شفاهی می باشد. طبعاً استاد درس مخیّر است از همه یا بخشی از این روش ها برای اعلام نمره نهایی دانشجویان استفاده کند. در صورت تعریف پروژه درسی، ارائه پروژه ها نیز بر بستر سامانه مدیریت آموزش مجازی دانشگاه انجام خواهد شد.

ترجیح دانشگاه بر این است که برای افزایش دقت آزمون غیر حضوری از سئوالات چند گزینه ای و با امکان چیدمان تصادفی سئوالات در سامانه مدیریت آموزش مجازی دانشگاه استفاده گردد. خاطرنشان می گردد که برای ارزشیابی مقطع کارشناسی ارشد، در کنار روش های فوق، از نوع آزمون در خانه (Take Home) نیز می توان استفاده کرد. در این صورت، به نحوی برنامه ریزی صورت گیرد که سئوالات به تناسب تعداد دانشجویان از تنوع برخوردار باشد.

همچنین در صورتی که استاد درس تشخیص دهد روش های اشاره شده در بند فوق برای ارزشیابی دقیق کلاس کافی نیست، با ارائه دلایل توجیهی خود و تصویب شورای آموزشی دانشکده، موضوع در شورای آموزشی دانشگاه بررسی شده و در صورت تصویب، زمان برگزاری آزمون حضوری مشخص و به دانشجویان اعلام خواهد شد. کلاس های عملی مربوط به آزمایشگاه ها و کارگاه ها طبق برنامه اعلامی قبلی آموزش و بصورت فشرده حضوری برگزار می گردند.

برای دانشجویانی که امکان حضور در دانشگاه برای شرکت در کلاس های عملی را ندارند، امکان حذف دروس عملی فراهم است. در مورد دروس تربیت بدنی و ورزش، در صورت صدور مجوز انجام فعالیت های ورزشی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تا شهریورماه، این کلاس ها بصورت فشرده در شهریورماه برگزار می گردد و برنامه زمانی آن از سوی شورای آموزش دانشگاه اعلام خواهد شد. در غیر این صورت، نمره درس بصورت ناتمام ثبت می گردد.

با توجه به محدودیت های بهداشتی، خوابگاه ها و غذاخوری دانشجویی امکان ارائه خدمات را نخواهند داشت. در طول زمان برگزاری کلاس های فشرده حضوری برای دروس عملی، بوفه دانشگاه با رعایت موازین بهداشتی آماده ارائه خدمات خواهد بود. دانشجویانی که از شرایط فعلی بیماری کرونا متأثر شده اند، در صورت تمایل می توانند با ارائه دلایل توجیهی تقاضای حذف نیمسال دهند و با نظر مساعد شورای آموزش دانشگاه و در صورت نیاز کمیسیون موارد خاص دانشگاه، از حذف نیمسال بدون احتساب در سنوات برخوردار شوند.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 805

به "امتحانات دانشگاه صنعتی قم به صورت مجازی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتحانات دانشگاه صنعتی قم به صورت مجازی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید