اعلام کشف کاشی نوشته حمام تاریخی پنجاهه نایین

به گزارش هدا بلاگ، ایرنا/ براساس سخنان فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کشف کاشی نوشته حمام تاریخی پنجاهه نایین صورت گرفت.

اعلام کشف کاشی نوشته حمام تاریخی پنجاهه نایین

قضیه چیست؟

امیر رحمت الهی گفت: در پی کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر پخش فیلمی در فضای مجازی حاوی یک قطعه کاشی نوشته قدیمی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت استان اصفهان نهاده شد.

وی توضیح داد: با اشراف اطلاعاتی، به محض احراز ارزش تاریخی کاشی مذکور به لحاظ تطابق عینی و مشخصات آن با کاشی حمام تاریخی شهر پنجاهه نایین که در سنوات گذشته به سرقت رفته بود، منزل متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در بازرسی از آن، یک کاشی نوشته مسروقه حمام تاریخی پنجاهه کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستگیری متهم و معرفی وی به مراجع قضائی اظهار داشت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به وسیله سامانه 110 به پلیس اطلاع داده و در تامین امنیت جامعه سهیم باشند.

وی عنوان نمود: پاسداری از میراث فرهنگی و گنجینه های تاریخی، پاسداری از تمدن یک ملت است و یگان حفاظت از میرات فرهنگی با تمام توان خود از تمدن کشور عزیزمان پاسداری خواهد نمود.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 935

به "اعلام کشف کاشی نوشته حمام تاریخی پنجاهه نایین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف کاشی نوشته حمام تاریخی پنجاهه نایین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید