آمار جان باختگان روزانه کروناویروس در فارس به بیشترین میزان خود رسید

به گزارش هدا بلاگ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با پشت سر گذاشتن 24 ساعتی تلخ، آمار جان باختگان روزانه کروناویروس در استان فارس به بیشترین میزان خود از ابتدای شیوع کرونا تا کنون رسید.

آمار جان باختگان روزانه کروناویروس در فارس به بیشترین میزان خود رسید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین آمار های مربوط به کروناویروس در استان گفت: آخرین آمار های مربوط به کرونا ویروس در استان فارس مرگ 17 هم استانی دیگر طی روز گذشته تا به امروز را نشان می دهد که بیشترین میزان مرگ و میر روزانه در استان از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز بوده است.

همتی با بیان اینکه آمار جان باختگان این بیماری در 48 ساعت گذشته به 30 مورد رسیده است، ادامه داد: متاسفانه مجموع جان باختگان ناشی از کروناویروس در فارس، به 419 هم استانی رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازاظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز، 205 هزار و 197 مورد آزمایش در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان اجرا شده که از این تعداد در مجموع، 29 هزار و 466 مورد مثبت بوده است.

وی همچنین با اعلام هزار و دویست مورد بستری بیماران کووید 19 در بیمارستان های استان، از وخامت شرایط جسمی 116 نفر از بیماران اطلاع داد که در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

همتی ادامه داد: 25 هزار و 396 نفر نیز از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز از مراکز درمانی استان ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آمار تجمعی مبتلایان به تفکیک شهرستان های استان از ابتدا تا به امروز گفت: این آمار در شیراز، 12 هزار و 655 مورد؛ کازرون هزار و 333 مورد؛ مرودشت هزار و 55 مورد؛ داراب 748 مورد؛ کوار 557 مورد؛ لامرد 484 مورد؛ قیروکارزین 456 مورد؛ زرین دشت 424 مورد؛ ممسنی 415 مورد؛ مهر 387 مورد؛ آباده 309 مورد؛ فیروزآباد 308 مورد؛ فراشبند 267 مورد؛ زرقان 255 مورد؛ استهبان 240 مورد؛ کوه چنار و اقلید هر کدام 216 مورد؛ خرم بید 164 مورد؛ سپیدان 161 مورد؛ رستم 158 مورد؛ نی ریز 146 مورد؛ پاسارگاد 125 مورد؛ خرامه و بیضا هر کدام 107 مورد؛ ارسنجان 101 مورد؛ سروستان 59 مورد؛ بوانات 54 مورد و سرچهان 35 مورد بوده و مابقی آمار مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه با هشدار نسبت به تهاجمی تر شدن و عفونی تر شدن کروناویروس که منجر به افزایش آمار بستری و فوت در استان فارس شده است؛ گفت: آیا وقت آن نرسیده است که برای خود، خانواده و جامعه فکری نموده و توصیه ها را جدی بگیریم؟

دکتر همتی بار دیگر با هشدار جدی نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و آمار قربانیان این بیماری در استان، همه مردم فارس را به همبستگی در شکست کرونا، با رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، پرهیز از برگزاری و شرکت در اجتماعات و رعایت فاصله فیزیکی دعوت کرد.

او همچنین از تمامی کسانی که رعایت استاندارد های بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار داده اند، قدردانی کرد

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1208

به "آمار جان باختگان روزانه کروناویروس در فارس به بیشترین میزان خود رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار جان باختگان روزانه کروناویروس در فارس به بیشترین میزان خود رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید