آسیبی به آثار تاریخی استان تهران در اثر زلزله وارد نشده است، آنالیز ها ادامه دارد

به گزارش هدا بلاگ، معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت: با آنالیز های به عمل آمده خوشبختانه خسارتی به آثار تاریخی استان تهران وارد نشده است.

آسیبی به آثار تاریخی استان تهران در اثر زلزله وارد نشده است، آنالیز ها ادامه دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، مرتضی ادیب زاده روز آدینه 19 اردیبهشت ماه 99 در خصوص آسیب های وارده به آثار تاریخی استان تهران براثر وقوع زلزله شب گذشته گفت: مجموعه ای از آثار تاریخی نظیر برج و بقاع متبرکه و حمام قدیمی در شهرستان دماوند وجود دارد که ساخت آنان به دوره ایلخانان و سلجوقیان بازمی شود.

او اضافه نمود: خوشبختانه در شهرستان دماوند که به مرکز زمین لرزه دیشب نزدیک بوده است، آنالیز های ما در چندین بنای تاریخی شاخص، تا این لحظه نشانه ای از آسیب در اثر زلزله را نشان نداده است.

معاون میراث فرهنگی تهران شرح داد: برای اطمینان بیشتر از رئیس اداره شهرستان دماوند خواسته شده تا به صورت دقیق و میدانی تمام آثار را مورد آنالیز قرار دهند. چنانچه آسیبی وارد شده باشد با ارزیابی دقیق و معین میزان خسارات احتمالی، نسبت به تأمین اعتبارات لازم برای ترمیم و بازسازی آن ها اقدام خواهد شد.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 620

به "آسیبی به آثار تاریخی استان تهران در اثر زلزله وارد نشده است، آنالیز ها ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیبی به آثار تاریخی استان تهران در اثر زلزله وارد نشده است، آنالیز ها ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید