آبگرم قزوین کجاست؟

به گزارش هدا بلاگ، آبگرم، شهر خیلی کوچکی ست که با قزوین فاصله چندانی ندارد. کافی ست 3 ساعتی رانندگی کنیم تا به مقصد برسیم و به جاهای دیدنی این شهر و اطرافش سر بزنیم.

آبگرم قزوین کجاست؟

آبگرم قزوین کجاست؟

آبگرم شهر بزرگی نیست، اما نامش خیلی ها را جذب می نماید. اینجا از توابع شهر آوج محسوب می گردد. شهری که در استان قزوین قرار گرفته و از تهران 215 کیلومتر فاصله دارد، یعنی باید خودمان را برای سفری 3 ساعته آماده کنیم.

از تهران باید وارد اتوبان کرج شویم و مستقیم ادامه بدهیم تا به قزوین برسیم. بعد از قزوین هم از چند شهر کوچک و روستا می گذریم، مثل اقبالیه، کهک و خرمدشت. حدود 1 ساعت و 20 دقیقه که رانندگی کنیم، به مقصد رسیده ایم. از قزوین تا آبگرم 95 کیلومتر با ماشین فاصله است. اگر این جهت را ادامه دهیم، 4 ساعت بعد هم تابلوی به شهر همدان خوش آمدید را می بینیم.

چرا باید اینجا را ببینیم؟

از نام آبگرم قزوین پیداست که چه چیزی در انتظارمان است. خیلی ها به امید تسکین دردهایشان به این آبگرم می آیند ، چون هم تمیز است و هم به تهران نزدیک.

آب مجموعه آبگرم ارشیا از چشمه خرقان تامین می گردد و به همین علت به آبگرم خرقان هم معروف است. این مجموعه هم استخر عمومی دارد و هم سایت خصوصی. امکانات این مجتمع خیلی زیاد نیست، اما رستوران هم دارد.

رسوباتی که از دوره چهارم زمین شناسی در حوالی آن وجود دارد، باعث شده آبگرم خرقان خاصیت درمانی زیادی داشته باشد. آب این چشمه آهکی ست و برخی از پزشکان برای دردهایی مثل روماتیسم، دردهای عصبی، سیاتیک، سنگ کلیه، اگزما و درد مفاصل، رفتن به آن را توصیه می نمایند.

بعلاوه می گویند این آبگرم برای درمان عفونت دستگاه گوارش هم مفید است. بخار آن هم می تواند عفونت مجاری تنفسی، برنشیت و ورم گلو را تسکین بدهد.

چشمه خرقان در انتهای جنوبی گسلی قرار گرفته که در آن منطقه وجود دارد. در گذر سال ها و در پی حوادث طبیعی مثل زلزله و رسوب گذاری آب، خط این گسل تغییر نموده و در کنار جاده می گردد تپه ای از جنس سنگ آهکی تراورتن را دید که تا 20 متر بالا رفته.

پل آجری خیلی قدیمی ای هم در شهر می بینیم که در دوره قاجار ساخته شده. این پل تاریخی هنوز سالم است و از زیر آن رودخانه می گذرد.

برترین فصل سفر

آبگرم قزوین در تعطیلات نوروز و تابستان شلوغ می گردد، چون زمستان ها این منطقه برف گیر است و سرد. اگرچه به علت دمای بالای آب، برترین فصل سفر به این منطقه پاییز و زمستان است.

قلعه الموت کجاست؟

جاذبه های نزدیک

کاروانسرای شاه عباسی: کاروانسرای شاه عباسی آوج در دل شهر آوج قرار گرفته. اینجا همان طور که از نامش می گردد حدس زد، از دوره صفوی به جا مانده. در آن موقع، این کاروانسرا برسر راه یکی از جهتهای اصلی رفت وآمد بوده.

ورودی اصلی کاروانسرا در ضلع شرقی اش قرار گرفته است و خود کاروانسرا، دارای سردر بزرگی ست با طاق نما ها، هشتی ها و اتاق های دیدنی. از آبگرم تا کاروانسرای شاه عباسی حدود 23 دقیقه با ماشین راه است.

برج های دوقلو قزوین: حیف است این همه راه برویم و برج های دوقلوی قزوین را نبینیم. اگر از آبگرم قزوین به طرف روستاهای لک و دستک و نزدیک روستای حصار برویم، یعنی 1 ساعت و 10 دقیقه رانندگی کنیم، می توانیم این دو برج تاریخی را ببینیم.

برج های دوقلوی خرقان در دوره سلجوقی ساخته شده اند. برج شرقی قدیمی تر است و بلندی اش به 15 متر می رسد. 29 متر آن طرف تر، برج دوم را می بینیم که بنایی هشت ضلعی دارد.

نشانه های معماری دوره سلجوقی که گره چینی و نقش های هندسی ست، در این برج ها به خوبی دیده می گردد و به همین علت هم هست که از زیباترین بناهای قرن پنجم قمری به حساب می آیند.

بالای برج ها گنبد نیم دایره ای شکلی می بینیم و در ورودی آنها کتیبه های قدیمی. برج های دوقلوی خرقان به ثبت ملی هم رسیده اند.

کجا اقامت کنیم؟

نزدیک مجموعه آبگرم ارشیا محل اسکان برای مسافران هست. اما گزینه های دیگری مثل هتل های قزوین هم هست. مقرون به صرفه ترین هتل 1 ستاره قزوین برای هر شب اقامت 80 هزار تومان دریافت می نماید. با 200 هزار تومان می گردد هتل میان رده 3 ستاره رزرو کرد. قیمت هتل لوکس در قزوین هم به 283 هزار تومان می رسد.

این قیمت ها مربوط به آذر 1397 است.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3385

به "آبگرم قزوین کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبگرم قزوین کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید